וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: פיצויים לפלסטינים שנפגעו מהגדר

16.12.2006 / 1:59

עצרת האו"ם אישרה הקמת מנגנון לרישום הנזקים שנגרמו לפלסטינים בגלל הקמת גדר ההפרדה. גילרמן: דיון מיותר

עצרת האו"ם הכללית אישרה פה אחד תכניות לכינון מנגנון לרישום הנזקים שנגרמו לפלסטינים בגלל הקמת גדר ההפרדה.

המשלחת הישראלית דחתה את ההחלטה ואמרה בתגובה כי ישראל הקימה מנגנון כדי למנוע פגיעות ממבנה זה שנועד להרחיק את המחבלים המתאבדים ולשמור על ביטחונם של אזרחי ישראל, אך הפלסטינים רואים בו דרך לתפיסת קרקעות.

ההחלטה התקבלה ברוב של 162 תומכים לעומת שבעה מתנגדים ושבעה נמנעים, עוד הוחלט כי המנגנון יושק בתוך שישה חודשים וכי דרך פעולתו תקבע על ידי שלושה מחברי מועצת ומזכירות האו"ם כמו כן יהיו אחראים על איסוף התלונות בדבר פגיעה מגדר ההפרדה.

בתחילה נאמר כי משרדי הרישום יוקמו בגדה המערבית כך שיהיו קרובים למגישים תלונות נגד פגיעה ונזקים, אך מזכיר האו"ם היוצא קופי ענאן המליץ לבסס את המשרדים בוינה, העצרת נענתה להמלצתו.

משקיף הפלסטינים באו"ם ריאד מנסור אמר כי על ישראל "לציית או שיש לאלצה לציית למחויבות המוטלות עליה במסגרת החוק הבינלאומי" והוסיף, כי "על הקהילה הבינלאומית לתת את הדין על פעולותיה הבלתי חוקיות של ישראל בשטחים הפלסטינים".

שגריר ישראל באו"ם דני גילרמן דחה בתוקף את המהלך ואמר שהדיון מיותר וכי המנגנון שיוקם יזיק לתדמית האו"ם יותר משסייע לצד הפלסטיני. הוא הוסיף כי ישראל בחנה 140 תלונות של פלסטינים שטענו כי נפגעו בגלל הקמת הגדר ושילמה להם 1.5 מיליוני דולרים פיצויים. "ישראל רצתה להעניק את הפיצויים לפלסטינים שנפגעו בגלל הגדר", אמר בפנייה למנסור "אבל, במקום, בחרת לבקש את עזרת האו"ם. במקום לעזור לאנשיך לקבל סיוע ישיר, בחרת כלי פוליטי שלא יביא סעד לאנשיך".

ארה"ב ניצבה לצד ישראל בהצבעה "אנו מאמינים כי הליך הרישום שיצא לדרך במתכונת זו חסר בפרטים, ועל כן אינו מאפשר תמיכתנו" אמר נציג ארה"ב באו"ם כריסטופר רוס והוסיף, כי "ארה"ב מעדיפה לסייע לפלסטינים בדרכים אחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully