וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: יותר אינטליגנטים - יותר צמחונים

15.12.2006 / 7:59

חוקרים בריטים טוענים כי קייימת סבירות גבוהה שילדים בעלי מנת משכל גבוהה יאמצו אורח חיים צמחוני בשלב מאוחר יותר של חייהם

קיימת סבירות גבוהה שילדים בעלי [[מנת משכל]] גבוהה יאמצו סגנון חיים צמחוני בשלב מאוחר יותר חייהם, כך קובע מחקר של אוניברסיטת סאות'המפטון. צוות החוקרים גילה, כי אנשים שהיו צמחוניים בגיל 30, היו בעלי מנת משכל גבוהה ב-5 נקודות מהממוצע כשהיו בני 10.

החוקרים, שפרסמו את הממצאים בכתב העת הבריטי לרפואה, אמרו שהנתונים יכולים להסביר מדוע אנשים עם מנת משכל גבוהה באופן יחסי בריאים יותר, מפני שתזונה צמחונית מקושרת לרמה פחותה של מחלות לב ושיעורי השמנה.

ב-BBC דווח, כי 20 שנים אחרי מבחני מנת המשכל שנערכו ב-1970, 366 מהמשתתפים הצהירו שהם צמחונים, למרות שיותר מ-100 הצהירו שהם אוכלים עוף או דגים. גברים צמחונים השיגו ציון 106 במבחן, ביחס לציון 101 של הלא-צמחונים. נשים צמחוניות השיגו ציון ממוצע של 104, לעומת 99 בלבד בקרב הלא-צמחוניות.

במחקר, שכלל 8,179 משתתפים, לא התגלה שוני ברמות מנת המשכל בין צמחונים אדוקים לבין אלו שאמרו שהם צמחונים אך דיווחו על אכילת דגים ועוף.

החוקרים אמרו שהממצאים קשורים באופן חלקי לחינוך טוב יותר ולמעמד חברתי ומקצועי טוב יותר, אבל גם אחרי שכלול המשתנים האלו, נותר הבדל משמעותי בין הצמחונים ל[[קרניבור]]ים. החוקרת קתרין גייל אמרה שהממצאים שלפיהם קיימת סבירות גבוהה שילדים עם מנת משכל גבוהה יאמצו אורח חיים צמחוני כמבוגרים, בשילוב עם התועלות הבריאותיות של צמחונות, עשויים להסביר מדוע לילדים אינטיליגנטים יחסית יש סיכוי נמוך יותר ללקות במחלות לב כמבוגרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully