וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזל טוב לקהילה, אפשר להתחתן בניו ג'רזי

15.12.2006 / 4:02

אחרי ורמונט ומסצ'וסטס, לגייז בארה"ב יש מדינה חדשה לכרות בה ברית אזרחית. בית הנבחרים והסנאט בניו ג'רזי אישרו את זה בחוק

בית הנבחרים והסנאט ב[[ניו ג'רזי]] בארצות הברית אישר חוק המאפשר לבני זוג מאותו מין לכרות ברית אזרחית. ההחלטה התקבלה בעקבות הוראה של בית המשפט העליון במדינה להעניק זכויות שוות לזוגות של [[הומוסקסואלים]] ו[[לסביות]].

בית המשפט קבע, כי המחוקקים יחליטו אם לכנות את הברית הזו נישואים. בקול ישראל דווח, כי ניו ג'רזי היא המדינה השלישית המאפשרת ברית אזרחית של בני אותו מין.

בחודש נובמבר 2003, בפסיקה שעוררה סערה בארה"ב ובעולם, קבע בית המשפט של מדינת [[מסצ'וסטס]] כי "אין המדינה יכולה לשלול את הגנתם בחוק, זכויותיהם, והטבותיהם של זוגות חד מיניים שהתאחדו בנישואים אזרחיים. השאלה האם להתחתן ועם מי, איך לבטא אינטימיות מינית והאם, וכיצד להקים משפחה - אלה סוגיות בסיסיות בחירות הפרט", קבעו אז בדעת רוב שלושה שופטים מבין הארבעה.

ההחלטה שהתקבלה במסצ'וסטס הובילה להתבטאויות חסרות תקדים של נשיא ארה"ב, [[ג'ורג' בוש]], נגד הומוסקסואלים ולסביות. בוש הודיע, כי יילחם בהחלטת בית המשפט, שקבע כי האיסור על נישואים בין בני זוג מאותו המין נוגד את החוקה האמריקנית. בוש אמר, כי במידה ו'יאלצו' אותו, הוא יערוך שינויים בחוקה האמריקנית כך שתגדיר נישואים כקשר בין גבר לאישה בלבד.

נישואים בין בני-זוג מאותו המין אפשריים בארצות הברית גם במדינת [[ורמונט]] בה ניתנות משנת 1999 הטבות זהות לזוגות נשואים הטרוסקסואלים וזוגות הומוסקסואלים בעקבות החלטת בית המשפט העליון במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully