וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באן קי-מון הושבע לתפקיד מזכ"ל האו"ם

14.12.2006 / 19:11

שר החוץ הדרום קוראני החליף את קופי ענאן בטקס רשמי בהיכל האו"ם. באן קי-מון עומד כעת בראש ארגון של 15 אלף עובדים

באן קי מון מקוריאה הדרומית, הושבע לתפקיד [[מזכ"ל האו"ם]] לפני שעה קלה. הוא יתחיל את תפקידו באופן רשמי, במקומו של קופי ענאן, בינואר. הטקס נערך באולם האספה הכללית בניו יורק.

הטקס, שהחל בשעה חמש, החל במחווה למזכ"ל היוצא, קופי ענאן בן ה-68 מגינאה, שהנהיג את הארגון בעשר השנים האחרונות. לאחר מכן השביעה הנשיאה, חיה רשאד אל-כליפי מבחריין, את קי-מון בן ה-62. כעת עורך שר החוץ הקוריאני לשעבר מסיבת עיתונאים, השניה מאז שנבחר לתפקיד באוקטובר.

סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי מאז שנבחר לתפקיד עוסק קי-מון בהקמת צוות המעבר לקראת כניסתו הצפויה. בחירתו על ידי האספה הכללית היתה מהלך קל לאחר ש-15 חברות מועצת הביטחון החליטו פה אחד להמליץ עליו לתפקיד.

קי-מון יפעל לשיקום האמון של האו"ם

קי-מון יהיה המזכ"ל השמיני של הארגון מאז שנוסד, ולמזכ"ל האסיאתי הראשון מאז [[או תאנט]] מבורמה, שכיהן בתפקיד בין השנים 1961 ל-1971. קי-מון יעמוד בראש ארגון המונה 15 אלף עובדים מ-170 מדינות.

קי-מון, הנחשב לבעל נימוסים ועדין, שיחק תפקיד מפתח בניסיון לפתור את המשבר הגרעין של צפון קוריאה כשהיה שר החוץ של קוריאה הדרומית ובתפקידו כשגריר המדינה לאו"ם.

קי-מון אמר כי בראש סדר העדיפויות שלו נמצא שיקום האמון של הארגון בעיני הציבור והמדינות והדגיש את הצורך להפחית את החפיפה בין עבודות סוכנויות האו"ם השונות ולשפר העברת השירותים לאלו הזקוקים להם. קי-מון קרא בנוסף לעמוד ביעדים שהציב האו"ם להורדת שיעור העוני בעולם עד תאריך היעד, שנת 2015, ובכלל זה לערוך חשיבה מחדש על מימון במדינות המתפתחות.

עוד ברשימה של קי-מון - פעולה תקיפה לפתרון המשבר ההומניטרי בחבל דארפור שב[[סודן]], משבר הגרעין ב[[אירן]] ומשברים נוספים במזרח התיכון ובאפריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully