וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב בבתי ספר: גלאי מתכות וחיפוש בתיקים

14.12.2006 / 10:01

בעקבות רצח תאיר ראדה, החליט השר דיכטר להגביר את האבטחה במוסדות החינוך. המאבטים יורשו לחפש בתיקי התלמידים

המאבטחים בבתי הספר יקבלו בקרוב את התלמידים עם מגנומטר ויערכו חיפוש בתיקים. הגברת האבטחה, עליה החליט השר לביטחון פנים אבי דיכטר, באה בעקבות רצח הנערה תאיר ראדה בבית הספר "נופי גולן" בקצרין.

ב"ידיעות אחרונות" דווח, כי בכוונת השר להשוות את סמכויות המאבטחים במוסדות החינוך לאלו של בודקים הביטחוניים בקניונים, וכך למנוע את תופעת השימוש בסכינים ובחפצים חדים שעושים תלמידים בין כתלי בית הספר. מדובר בחיזוק האבטחה לא רק מפני תלמידים עבריינים, אלא גם מפני בעלי מקצוע הנוהגים לפקוד את בתי הספר בימי הלימודים.

באחרונה נרשמה במשטרה עלייה בשימוש שעושים תלמידים בכלים חדים בין כתלי בית הספר. מדובר בין היתר בסכינים ודוקרנים, שאותם מסתירים התלמידים בתיקיהם ועל גופם, תוך ניצול העובדה שמאבטחי מוסדות החינוך אינם מורשים לבצע חיפוש בתיקים ועל גופם.

השר דיכטר, שדיבר אתמול בכנסת, אמר שקיימת השנה עלייה ברמת האלימות מדווחת במוסדות החינוך. בעבירות מין חלה עלייה של קרוב ל-20% ובעבירות מין חלה עליה של 8.5% בעבירות של נשיאת סכין לא חלה עליה, אך כ-224 סכינים נתפסו אצל תלמידים בבתי הספר בשנה האחרונה. החלטת השר תובא לאישור ועדת השרים לענייני אלימות שתתכנס בקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully