וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: החלטת האיחוד אינה הוגנת

13.12.2006 / 14:31

ראש הממשלה הטורקי אמר, כי ההחלטה להשעות את השיחות על צירופה לאיחוד מעמידה את היחסים בין הצדדים בפני מבחן רציני

ראש הממשלה הטורקי רג'ב טאיפ ארדואן תוקף את החלטת [[האיחוד האירופי]] להאט את השיחות על צירופה לארגון. ארדואן אמר כי "החלטת האיחוד אינה הוגנת כלפי [[טורקיה]]". לדבריו, היחסים בין האיחוד לטורקיה עומדים כעת בפני "מבחן רציני".

ב-BBC דווח, כי שרי החוץ של האיחוד החליטו ביום שני להשעות את הדיונים על צירופה של טורקיה ב-8 מתוך 35 תנאי הקבלה לאיחוד. ההחלטה נובעת מסירובה של טורקיה לפתוח את נמליה לספינות ומטוסים מ[[קפריסין]], חברת האיחוד, במסגרת הסכם מכס שעליו חתמה בשנה שעברה.

השרים הסכימו כי השיחות יושעו בתחומים הנוגעים למסחר, תחבורה, שירותים פיננסיים וחקלאות, אך לא בתחומים אחרים. עם זאת, החלטת האיחוד אינה כוללת אולטימטום לטורקיה, או תאריך יעד שבו היא חייבת לפתוח את נמליה למטוסים וספינות מקפריסין.

"לא משנה מה יגיד האיחוד, תהליכי הרפורמה בטורקיה ימשיכו", אמר בתגובה שר החוץ הטורקי עבדאללה גול. "רפורמות כלכליות ודמוקרטיות יושגו בעזרת אומץ ונחישות".

"לא היתה תאונת רכבת – הרכבת עדיין על המסלול", הבהירה שרת החוץ הבריטית מרגרט בקט. "הדיון בשמונה מהתנאים הושעה, אך עדיין מתקיימים דיונים ב-27 האחרים. יש סיכוי טוב שדברים יעבדו בצורה טובה כך שטורקיה תהפוך בעתיד לחברה באיחוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully