וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: בקרוב הסרט על מלחמת יום כיפור

יוני מנדל

13.12.2006 / 11:25

נשיא מצרים דרש ממשרדי הביטחון והתקשורת לביים סרט בנושא מלחמת יום כיפור. "הגבורה המצרית במלחמה צריכה להיחשף"

נשיא מצרים [[חוסני מובארק]] קרא למשרד הביטחון ולמשרד התקשורת המצרי לשתף פעולה כדי ליצור סרט אודות [[מלחמת יום כיפור]]. הנשיא אמר את הדברים במהלך שיחה שקיים עם עורכי עיתונים מצרים, במהלך ביקורו באירופה.

מובארק אמר, כי הוא דורש תיאום ושיתוף פעולה מירבי בין שני משרדי הממשלה, על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר, הן מבחינה תקציבית, הן מבחינה אמנותית והן מבחינה הסברתית. ברשת אלג'זירה דווח, כי הנשיא מעוניין שהסרט יביע את ערכי הגבורה והקרב שהציגו החיילים המצרים בזמן המלחמה.

לדברי מובארק, שפיקד על חיל האוויר המצרי במהלך המלחמה, קיימים "סיפורי גבורה רבים ופרטים סודיים אודות מלחמת יום כיפור שאינם ידועים עד ימים אלו". לדבריו, הדברים נוגעים גם בתכנון המלחמה וגם בניהולה. הוא אישר כי ביקש ממשרד הביטחון המצרי לסייע ככל הניתן, על ידי העברת מסמכים ומתן הקלות בצנזורה, על מנת לסייע להציג את המלחמה בצורה ההולמת והמקיפה ביותר.

בעבר פורסם כי השחקן המצרי המפורסם אחמד זכי היה אמור לשחק בתפקיד ראשי בסרט בנוגע למלחמת יום כיפור. אולם, זכי מת וכעת לא ברור מי יככב בסרט המצרי, שיגולל את הנרטיב המצרי אודות המלחמה.

יצויין כי מלחמת יום כיפור, שהחלה ב-6 באוקטובר 1973, נקראת בערבית "מלחמת אוקטובר" או "ניצחון אוקטובר". בלב קהיר ממוקמת "פנורמת אוקטובר" - מוזיאון המציג את ההשקפה המצרית לגבי תוצאות מלחמת יום כיפור. המלחמה מוצגת שם כניצחון מצרי, משום שהכוחות המצרים הצליחו להפתיע את ישראל ובשל העובדה כי "הניצחון המצרי הצליח להבהיר לישראלים כי יהיה עליהם להשיב את חצי האי סיני למצרים, דבר שקרה חמש שנים מאוחר יותר במהלך הסכמי השלום בין המדינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully