וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ: גדר ההפרדה בא-ראם חוקית

13.12.2006 / 10:32

הרכב של שבעה שופטים דחה את עתירת תושבי הכפר כי הגדר תפגע בפרנסתם ובחייהם. העותרים: החלטה תמוהה ומאכזבת

הרכב מורחב של שבעה שופטי בג"ץ בראשות נשיא בית המשפט העליון היוצא אהרן ברק אישר היום, ברוב של שישה נגד אחד, את תוואי גדר הביטחון בחלק הצפוני-מזרחי של עוטף ירושלים סמוך לא-ראם. השופטים דחו את עתירתם של תושבי הכפר, לפיה תפגע הגדר במקור פרנסתם ובמרקם חייהם, ופסקו כי אין סיבה להניח שהגדר נועדה לספח שטחים והשיקולים קשורים כולם בביטחון ובטובת האוכלוסיה.

נשיא בית המשפט העליון בדימוס אהרון ברק כותב בפסיקתו, כי "המדינה מודעת לחובתה לשמור על מרקם החיים ועל זיקתם לירושלים על כן הקימה מתחם לשירותים ממשלתיים במערב קלנדיה".

ברק הוסיף בפסק הדין כי יש להבטיח את פעילותו התקינה של מערך הסעות התלמידים לבתי הספר בירושלים ולהקים מבני חינוך מחוץ לעוטף ירושלים. עוד נדרשה הבטחת שירותים רפואיים נאותים לתושבי א-ראם בבתי חולים ומרפאות מחוץ לעוטף ירושלים וקבלת שירותים עירוניים מבלי שיצטרכו להכנס לירושלים. ברק הדגיש כי אם לא יפעלו ההסדרים האלה יוכלו העותרים לשוב לבג"ץ.

האגודה לזכויות האזרח שהגישה את העתירה מסרה, כי היא "תמהה ומאוכזבת מקביעת בג"ץ, לפיה כליאתם של רבבות בני אדם בא-ראם באמצעות חומת בטון בגובה תשעה מטרים, כמעט מכל העברים, הינה פגיעה "מידתית" בזכויות אדם". בהודעה שפרסמה האגודה נאמר, כי "הפתרונות עליהם מצביע בג"ץ באמצעות מעבר במחסומים אין בהם ממש, שכן הנסיון המצטבר מוכיח, שאינם מונעים ניתוק תושבים אלה מירושלים, מרכז הפרנסה והחיים שלהם".

אלוף (מיל') עוזי דיין, יו"ר עמותת "תפנית וגדר בטחון לישראל", אמר בתגובה להחלטת בג"ץ כי "אנו מברכים על ההחלטה לדחות את עתירות נגד גדר הביטחון באיזור ירושלים. עכשיו אין יותר תירוצים וצריך להשלים במהירות את גדר הביטחון מצילת החיים במהירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully