וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: צריכת מתונה של אלכוהול מאריכה חיים

13.12.2006 / 7:33

חוקרים איטלקים סקרו מחקרים קודמים והסיקו כי ארוחה המלווה בשתית אלכוהול, בשילוב אורח חיים בריא - מתכון לאריכות חיים

צריכה מתונה של אלכוהול עשויה להאריך חיים, בעוד ששתייה מרובה עלולה לקצר חיים. כך מסרו חוקרים איטלקים. החוקרים ביססו את קביעתם תוך בחינת 34 מחקרים שנערכו בקרב למעלה ממיליון בני אדם וחקירת 94 אלף מקרי מוות.

לפי הנתונים, שתיית אלכוהול בכמויות מתונות – עד ארבע מנות אלכוהול ביום עבור גברים, ושתי מנות אלכוהול עבור נשים, מקטינה הסיכון למות מכל סיבה שהיא ב-18%. החוקרים פרסמו את המחקר במגזין "ארכיון רפואה פנימית".

עם זאת, הממצאים משתנים באופן קיצוני, כאשר צריכת האלכוהול עוברת את הסף הנ"ל, אומר ד"ר אוגוסטו דה קסטלנואבו מהאוניברסיטה הקתולית של קמפובאסו, שהוביל את המחקר.

לדבריו, גברים ששותים יותר מארבע מנות אלכוהול ביום ונשים ששותות יותר משתי מנות אלכוהול, לא רק שהם מאבדים את ההגנה שמציע האלכוהול, אלא לפי הנתונים גם עולה הסיכון למוות.

הבדל הצריכה בין המינים המשפיע על ההגנה של השותים טמון בחילוף החומרים, המשתנה בין נשים לגברים. לדברי החוקרים, כאשר נשים וגברים צורכים את אותה כמות אלכוהול, רמת האלכוהול בדם גבוהה יותר אצל נשים. לפיכך, נשים הצורכות יותר משתי מנות אלכוהול ביום חושפות עצמן למחלות כבד וסוגים שונים של סרטן.

"יש לדרבן שתיינים כבדים לקצץ בצריכת האלכוהול, אך יש לעודד אנשים שצורכים כמויות מתונות על בסיס יום יומי להמשיך בכך", המליצו החוקרים.

לטענת החוקרים, גם האופן בו נצרך האלכוהול משנה את יעילות השפעתו על הבריאות. החוקרים ממליצים לשתות את האלכוהול תוך כדי אכילה ובכמויות קטנות. ד"ר ג'ובאני דה גאטנו, גם הוא שותף לכתיבת המאמר, אמר כי הממצאים תומכים במנהגי התזונה הים תיכוניים, בהם נכלל אלכוהול, ובעיקר יין, כמלווה לארוחות ולארוחות בלבד – שאר היום צריך להיות נטול אלכוהול. לדבריו, אלכוהול הוא אורח מכובד על שולחן האוכל, אך הוא יעיל רק כאשר שומרים על אורח חיים בריא, והצריכה נאמדת לפי איכות ולא לפי כמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully