וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גני הילדים הבדואים בנגב לא יסגרו

11.12.2006 / 20:35

ועדת החינוך, התרבות והספורט הורתה להמשיך ולתקצב את הגנים והביעה שביעות רצון מתהליך החינוך במגזר הבדואי

חברי ועדת החינוך, התרבות והספורט דנו היום בנושא סגירת גני ילדים לאלפי ילדים בדואים בנגב. הם קראו לבנות כיתות גן ראויות, לתקצב את הגנים הקיימים ולמצוא פתרון לשנה הבאה.

בשנים האחרונות חל תהליך חיובי בחינוך במגזר הבדואי, במסגרתו יותר ילדים הולכים לגני ילדים. אולם גני ילדים רבים בנגב נמצאים במבנים שונים שחסר להם היתר לשימוש חורג במבנה שבו הם מתקיימים. עד לאחרונה, הדבר לא נדרש על ידי משרד החינוך, אולם עתה ללא היתר זה ייסגרו הגנים ואלפי ילדים יישארו ללא מסגרת חינוכית.

הועדה דנה בהצעתו של ח"כ ד"ר חנא סוויד לדיון מהיר בנושא שאמר, כי הסיבה שגני ילדים רבים בנגב נמצאים במבנים שונים היא "שמשרד החינוך לא בונה מספיק גני ילדים", והזהיר כי לגני הילדים הללו אין חלופות. לבנה אברמוביץ', מנהלת אגף בכירה במשרד החינוך וממונה על החינוך המוכר שאינו רשמי, הסבירה כי היתר שימוש חורג נדרש מכל מוסד שבו שוהים ילדים מגיל 3 ומעלה.

המשרד פונה לוועדה לתכנון ולבנייה בבקשה להיתר כזה. אם תוך חודשיים לא הייתה מתקבלת תשובה, המשרד היה מניח למוסד להמשיך ולהשתמש במבנה והעניק לו רישיון. עתה, טוענת היועצת המשפטית של המשרד, כי יש צורך באישור היתר הבנייה וחוסר תגובה אינו מספק.

בנגב קיימים כ-300 גני ילדים בדואים שבעבורם הוגשו בקשות להיתר שימוש חורג, אך אלו טרם נענו. על כן הציע ח"כ יואל חסון שמשרד החינוך ימשיך ויתקצב את הגנים בשנה זו, וידאג למציאת פתרון עד לשנת הלימודים הבאה. עו"ד עמאד אלחאג', המייצג את עמותות גני הילדים, הוסיף כי התנאי לקבלת רשיון לשימוש חורג במבנה לגני הילדים הוא תשלום מיסים המסתכמים באלפי שקלים, וזו אחת הסיבות שההיתר אינו ניתן.

יו"ר הוועדה, ח"כ הרב מיכאל מלכיאור דרש את המשך קיום גני הילדים הבדואים היות והמדינה הייתה צריכה לבנות מבנים עבור גני הילדים, לדבריו. "על משרד החינוך לאפשר להם להשתמש במבנים אלה, כי זה הפתרון היחיד שיש להורים", הוסיף. כמו כן דרשו מהוועדות לתכנון ולבנייה למצוא פתרון לנושא ולדווח לוועדה על הפתרון בתוך חודשיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully