וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציור של קדישמן ב-300 שקלים

11.12.2006 / 19:44

בתערוכה חדשה יימכרו תמונות של אמנים צעירים לצד יצירות של אמנים ידועים במחיר אחיד. שם האמן ייחשף רק לאחר הקניה

בשבוע הבא תפתח במשכן החדש לאמנויות באוניברסיטת חיפה "תערוכה ללא שם", במהלכה יימכרו בעילום שם ובמחיר אחיד של 300 שקלים, יצירות של אמנים ידועים ומוכרים לצד אמנים צעירים מבתי הספר לאמנות בארץ במטרה להעניק חשיפה לאמנים הצעירים. לאחר הקנייה יוכל כל אחד מהרוכשים לדעת אם הטעם האישי שלו הוא מנשה קדישמן, יאיר גרבוז, אלכס ליבק או אולי אחד מהצעירים האלמונים שעתיד להיות יום אחד קדישמן, גרבוז או ליבק הבאים.

מאירה רוטמן, מנהלת המשכן לאמנויות, אמרה כי "מדובר בפרגון גדול של האמנים הידועים לצעירים, והם למעשה מספחים אליהם את האמנים הצעירים כשכולם שותפים ל'שקריות' של עילום השם, ולכן כולם שווים. כולנו כאן במשכן מקווים להפוך את המיזם למסורת שנתית".

התערוכה תפתח ביום ראשון הקרוב ויוצגו בה כ-650 יצירות אמנות של 300 אמנים - ידועים ואלמונים יחד. העבודות יוצגו על גלויות בגודל 15X21 ס"מ כשחתימתו של האמן תהיה בגב הגלויה. רק לאחר הקנייה ייחשפו שמו וחתימתו של האמן. כל ההכנסות מהתערוכה ישמשו להקמת קרן מלגות לסטודנטים לאמנות.

פרופ' פיליפ רנצר, ראש החוג לאמנות באוניברסיטת חיפה, אמר כי הנקודה המשמעותית מבחינתו הייתה ההתגייסות ההמונית של אמני ישראל למען הדורות הבאים של אמנים. לדבריו "האנונימיות של היצירות מבטלת את ההיררכיה שקיימת בעולם האמנות. אתה קונה תמונה כי אתה אוהב אותה. לאורך זמן, חשוב יותר שתאהב את היצירה ותתחבר אליה ולא מי צייר אותה וכמה היא עלתה. אני מקווה שבסופו של דבר כולם יעסו עסקה טובה, ולאו דווקא מהבחינה הכלכלית, אלא מבחינת האמנות הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully