וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטוח החובה לקטנועים לא יתייקר

ליאור רבינוביץ

11.12.2006 / 14:31

עם זאת, צעירים עדיין ישלמו יותר - כ-50% תוספת על ביטוח החובה. הביטוח על אופנועים מעל 250 סמ"ק יתייקר ב-10%

המפקח על הביטוח, ידין ענתבי, קבע: צעירים ישלמו כ-50% יותר על ביטוח החובה לקטנוע בנפח של 50 סמ"ק החל מה-1 בינואר. משרד האוצר מציג את הרפורמה בביטוח לאופנועים כביטוח דיפרנציאלי, שבו מבוטח ישלם על פי רמת הסיכון שלו להיפגע בתאונת דרכים. ביטוח החובה לקטנועים עד 250 סמ"ק יישאר זהה; ביטוח החובה יתייקר ב-10% לאופנועים מעל 250 סמ"ק. כקטנוע יוגדר כלי רכב דו גלגלי אשר בישיבה עליו ניתן להצמיד את הברכיים.

הלחץ על המפקח הוליד פתרון יצירתי - ה"פול", שמבטח את כל מי שחברות הביטוח לא רוצות לבטח ואת רוכבי האופנועים - יפחית את עמלות התיווך מ-14% ל-9%. המפקח על הביטוח גם התחשב בחברות השליחויות - ייתן 20% הנחה לבעלי שני אופנועים ויותר בבעלות פרטית, המבוטחים בפוליסה לנהג נקוב.

ענתבי אמר כי מטרת הרפורמה היא להביא למצב בו כל מבוטח ישלם עבור ביטוח החובה, בהתאם לסיכון הביטוחי שלו. עוד הוסיף ענתבי כי "יש להתייחס לביטוח כמו אל כל מוצר צריכה אחר - מבוטחים שצורכים סיכון רב ישלמו יותר ממבוטחים שצורכים סיכון מועט".

משרד האוצר טוען כי שיעור המעורבות של אופנועים בתאונות דרכים גבוה בהרבה מאשר שיעורם במצבת כלי הרכב בישראל. מנתוני השנים האחרונות, טוען משרד האוצר, עולה כי שיעור האופנועים המעורבים בתאונות דרכים חמורות גבוה פי 5.6 מאשר בכלי הרכב אחרים. שיעור הפצועים קשה וההרוגים כתוצאה מרכיבה על אופנועים גבוה פי 3 ביחס לשאר כלי הרכב; הסיכוי שרוכבי אופנועים יזדקקו לשיקום רפואי גבוה פי 27.5 מאשר סיכויים של נוסעי כלי רכב סגור.

אולם נתוני משרד האוצר מציגים רק פן אחד של התמונה ועוררו לפיכך ביקורת רבה מאז פורסם לראשונה המידע אודות הרפורמה. האופנוענים טוענים כי הם לרוב נפגעים על הכביש, ולא פוגעים. רוב הפגיעות מתבצעות בגלל חוסר תשומת לב של נהגי כלי הרכב הגדולים יותר. בעלי האופנועים אומרים כי עלות הביטוח הכבדה לא לוקחת בחשבון את ההקלה בתשתיות, את ההפחתה בכלי הרכב הגדולים - הגורמים לפקקים במרכזי הערים - ואת בעיות החנייה בתוך הערים הגדולות.

משרד האוצר טוען כי העלות בגין תביעות הגוף של בעלי האופנועים גבוהה בהרבה מסך הפרמיות הנגבות. כפועל יוצא, מסובסדים בעלי האופנועים על ידי כלל ציבור הנהגים המבוטחים בביטוח רכב חובה, כך שכל בעל רכב משלם תוספת של יותר מ-5% על פרמיית הסיכון שלו. משרד האוצר ממשיך לטעון כי גם לאחר עדכון התעריפים הנוכחי, ישלמו בעלי האופנועים פחות מ-50% מן העלות האמיתית של תעריף הסיכון שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully