וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: ב-2007 נתמקד בילדים במצוקה

11.12.2006 / 11:54

בנאום חברתי בוועידת ישראל לעסקים, אמר רה"מ כי 400 מיליון שקלים יוקצו למטרה זו. "בלתי אפשרי ששליש מהילדים יחיו מתחת לקו העוני"

ראש הממשלה אהוד אולמרט נשא היום נאום חברתי בוועידת ישראל לעסקים. אולמרט סיפק סקירה מקיפה של מצב העוני והרווחה בישראל, ושם דגש מיוחד על מצב הילדים בארץ. לדבריו, "בלתי אפשרי שחמישית מהאוכלוסייה בישראל, ושליש מהילדים יחיו מתחת לקו העוני". הוא ציין עוד, כי שיעור העוני בישראל הוא מהגבוהים בעולם.

"הממשלה שלנו מכוונת לרוץ למרחקים ארוכים. כל חיי אני רץ למרחקים ארוכים. אי אפשר לקיים חברה וכלכלה מוצלחות שיש בהן פערים כמו שיש בחברה בישראל", ציין אולמרט.

"50 אלף תינוקות יוולדו בשנה הבאה מתחת לקו העוני. אלו הבעיות האמיתיות של מדינת ישראל. אנו נטפל באותם תינוקות שנולדים מראש למציאות שאין בה הזדמנויות, למציאות של מצוקות ומכאובים שנאה ומרירות", דברי ראש הממשלה, המכהן גם כשר הרווחה בממשלה. הוא חזר על דברים שאמר בהזדמנויות רבות, ואמר כי בקרוב מאוד ימונה שר רווחה במשרה מלאה.

אולמרט אמר עוד, כי בישראל אין תכנון לטווח ארוך של מערכת הרווחה, וכי בכוונתו לשנות את זה. "איננו מסוגלים לתקן את המעוות ללא תכנון אסטרטגי ארוך טווח למדיניות הרווחה. "בשנתיים הקרובות נשקיע 400 מיליון שקלים כהתחלתו של מאבק לשינוי סדר העדיפויות".

ראש הממשלה התייחס לאוכלוסיות הילדים בהן הוא מקווה להשקיע את מירב המאמצים: " החלטתי השנה לטפל בשתי סוגיות עיקריות כחלק משינוי מדיניות הרווחה. אוכלוסיית הילדים בסיכון, ואוכלוסיית הילדים מגיל לידה ועד גיל 3... בישראל 330 אלף ילדים בסיכון ואנחנו מצליחים להגיע לחלק קטן מהם".

אולמרט טען כי בשנה הקרובה יוקמו מרכזים ב-20 יישובים שייקרא "מרכזי השירות ההוליסטיים", ויהיו מיועדים לילדים בגיל לידה עד שלוש. לדבריו, בשנה בקרובה יטופלו בהם 15 אלף ילדים. המרכזים יתעסקו באבחון וטיפול בליקויים התפתחותיים, פיתוח והכשרת הורים וקידום זכויות הילד. אולמרט ציין, כי אלפי ישראלים מוציאים אלפי שקלים על משפחתונים לפעוטות, מבלי לבדוק את היכולות וההסכמה של האנשים אליהם הם שולחים אותם. לדבריו, זהו תחום בו דרוש שינוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully