וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירשזון: שיטת הקיצבאות פשטה את הרגל

איתמר סיידא

11.12.2006 / 9:59

לדברי שר האוצר בוועידת ישראל לעסקים, "לא היה בשיטה כלי אמיתי לטיפול בבעיית העוני". הוא הוסיף, כי בתוך חודש, יציג מודל מס הכנסה שלילי

האם התוכנית למס הכנסה שלילית יוצאת לדרך? שר האוצר, אברהם הירשזון אמר בוועידת ישראל לעסקים כי "תוך חודש ימים אציג לממשלה, את המודל המסכם של מס הכנסה שלילי בישראל. יהיו לו שתי מטרות – האחת, הקטנת תכולת העוני בישראל, והשנייה, הגדלת שיעור ההשתתפות בכוח העבודה".

לדבריו "שיטת הקצבאות פשטה את הרגל. לא היה בה כלי אמיתי לטיפול בבעיית העוני. לגביהם זה היה כלי חינוכי לא לצאת ולעבוד, לא להשתתף בכוח הפיריון ולא להיות אנשים יצרניים".

הירשזון הוסיף כי "מדובר בצעד לא פשוט – עלותו התקציבית גבוהה, הוא מחייב ממשק מול עשרות ואפילו מאות אלפי אזרחים, אך אני מאמין כי הוא צודק ונכון".

בנאומו, הבטיח שר האוצר ליישם את דו"ח שמידט, לטיפול בילדים ובבני נוער בסיכון ובמצוקה כבר בשנת 2007. "נביא לשינוי יחס הקצאת המשאבים בין טיפול למניעה, לטובת המניעה. נשנה את יחס הקצאת המשאבים בין טיפול חוץ ביתי לקהילה, לטובת טיפול בקהילה. נקבע סדרי עבודה בין הממשלה לרשויות המקומיות ליצירת מעבר הדרגתי של ילדים ובני נוער ממוסדות חוץ ביתיות למסגרות בקהילה אשר יאפשרו את שילובם בחברה" אמר שר האוצר.

בנושא ההשקעות הזרות בישראל, אמר שר האוצר, כי התמריצים שניתנים למשקיעים הזרים כיום מיושנים ולעיתים אינם תחרותיים. "בכוונתי להגיש לממשלה, מדיניות כלכלית סדורה לעידוד השקעות זרות בישראל. המדיניות תתבסס על מיפוי מעמיק של צרכי החברות הרב-לאומיות וגופי ההשקעה הזרים. מיפוי ההטבות הניתנות על ידי מדינות אחרות תוך מתן דגש לשינויים הנדרשים, על מנת להציבנו בשורה אחת עם מוקדי ההשקעה המרכזיים בעולם".

הירשזון הוסיף כי "הגיע הזמן שנלווה משקיעים מתחילת דרכם עד היום שבו אנחנו רואים את ההשקעה מתחילה להניב פירות. עלינו להסיר את החסמים הבירוקרטים. עלינו לבדוק האם הרגולציה הפכה לרועץ לתהליך הצמיחה".

"איננו חפים משגיאות"

הירשזון אמר עוד: "לא הכול מושלם, איננו חפים משגיאות, לא מיצינו עדיין את מלוא הפוטנציאל הטמון פה – אבל עקב בצד אגודל, תוך למידת הטעויות, רשמנו הצלחות לא מבוטלות. בדומה לחברה עסקית רגילה ולמדינה מערבית מתפתחת, המשק הישראלי, בייחוד על רקע מאפייניו, נקלע בדרכו למעלה, לרגעי מבחן, הקוראים תיגר על חוסנו ויציבותו". לדבריו, "במרבית המבחנים שניצבו בפנינו בשנים האחרונות בכלל ובשנה האחרונה בפרט, והיו כאלה לא מעטים, עמדנו בהצלחה".

הירשזון אמר כי "המדיניות הכלכלית המיושמת היום, היא המדיניות הנכונה למדינת ישראל ובכוונתי להמשיך וליישמה לאורך זמן. דרכנו הוכחה כנכונה - לא אני פוסק בכך. אתם, השווקים, המשקיעים הזרים, כולם כאחד אומרים זאת. אך זה לא אומר שהגענו למנוחה ולנחלה. להפך. אנו מצויים במקום שממנו קל מאד לרדת ויהיה קשה לעלות אליו שוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully