וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוגוסטו פינושה הלך לעולמו

10.12.2006 / 19:47

בשבוע שעבר עבר רודן צ'ילה לשעבר בן ה-91 ניתוח מעקפים. הערב לקה בליבו והלך לעולמו, מבלי שנשפט מעולם על פשעיו

רודן צ'ילה לשעבר, [[אוגוסטו פינושה]], מת היום בגיל 91. בשבוע שעבר עבר פינושה ניתוח מעקפים בליבו, כמה שעות אחרי שלקה בהתקף לב.

פינושה, מואשם באחריות לרציחתם וחטיפתם של מתנגדיו במהלך 17 שנות שלטונו. פינושה ציין את יום הולדתו האחרון בהודעה בה הוא לקח "אחריות פוליטית" לפעולות שבוצעו בזמן ההפיכה הצבאית בשנת 1973 שהעלתה אותו לשלטון ואמר, כי הסיבה היחידה למעשיו היתה להפוך את [[צ'ילה]] "למקום גדול ולמנוע את התפוררותה".

בשנים האחרונות התדרדרה בריאותו של פינושה וההודעה, שהוקראה על ידי אישתו לוסיה בביתם, סיפרה גם על מצבו. "היום, קרוב לסוף ימי, ברצוני להבהיר שאני לא חש מרמור כלפי אף אחד, ואני אוהב את מדינתי מעל כל דבר אחר" נאמר בהודעה.

פינושה נעצר מספר פעמים בגין פשעים שבוצעו כביכול בתקופת שלטונו אך הוא מעולם לא נשפט. קרוב ל-3,000 בני אדם נהרגו או נעלמו במהלך תקופה שלטונו, ו-28,000 עונו לאחר שהוא תפס את השלטון מידי הנשיא המרקסיסטי [[סלבדור איינדה]]. בנוסף, אלפי צ'יליאנים היגרו מהמדינה בתקופת שלטונו.

מקור במערכת המשפט במדינה אמר, כי צו המעצר האחרון הוצא נגדו ביום שני, בעת שישב במעצר בית, בגין רצח שניים משומרי ראשו של איינדה ב-73'. בשנת 2000 הסיר בית המשפט העליון במדינה את החסינות של פינושה, וסלל את הדרך להעמידו לדין. כתב אישום הוגש נגדו אז בגין 75 מקרי רצח וחטיפה. עם זאת, שנתיים אחר כך ביטל אותו בית משפט את ההאשמות בטענה, כי הוא חולה מכדי לעמוד לדין. בנוסף בית המשפט הטיל עליו מעצר בית בחודש אוקטובר, לאחר שהואשם בעינויים, רצח וחטיפה, אך פינושה שוחרר בערבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully