וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילד פרנואיד? אולי הוא מעשן סמים

10.12.2006 / 18:53

מחקר באנגליה הוכיח כי המוחות של צעירים פגיעים הרבה יותר מאלו של מבוגרים. חוקר: "העישון עלול לגרום לסכיזופרניה"

מחצית מהצעירים המשתמשים בסמים שמקורם בצמח הקנאביס סובלים מתופעות לוואי כגון פרנויה ו"בלק-אאוט", כך עולה ממחקר שפורסם לאחרונה. המחקר, שהתקיים באנגליה, מסייע בגילויים החיוניים אודות הקשר שבין עישון סמים מצמח הקנאביס לבעיות נפשיות.

ברברה הרץ, מנהלת אירגון YoungMinds שביצע את המחקר אמרה כי "רבים מהמשתמשים מתנסים בשימוש בסם מגיל צעיר. אנו מודאגים מאוד מכך שאין מודעות בקרבם של הצעירים לגבי ההשפעות שיש לצמח הקנאביס על התפתחות המוח. זה קריטי שיש עוד מחקר המצביע על כך".

לדברי הרץ, גם מבוגרים עשויים לסבול מתופעות הקשורות בשימוש בקנאביס, אולם היא הוסיפה כי "המוחות של הצעירים הם רגישים ופגיעים הרבה יותר להשפעות הסם, עובדה שלא ידועה לרבים".

ברשת ה-BBC דווח, כי מהמחקר עולה שצעירים המשתמשים בסם באופן יומיומי הם מכפילים את הסיכון שלהם לפתח הפרעה נפשית כלשהיא, זאת בהשוואה למבוגרים המשתמשים בסמים. המחקר מציין כי אחת הסכנות החמורות הטמונות בשימוש בסם היא מחלת הסכיזופרניה.

מארגון DrugScope למניעת שימוש בסמים נמסר, כי השימוש בקנאביס ירד בשנים האחרונות, אולם עדיין אסור להיות שאננים. לדברי מנכ"ל הארגון, אכן יש הוכחות ברורות ששימוש בקנאביס "לא רק מגביר בעיות נפשיות קיימות, אלא גם מפתח אותן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully