וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אספירין "חוסם" את גדילתה של הערמונית

9.12.2006 / 18:11

חוקרים גילו שאספירין ומשככי כאבים אחרים מקטינים בחצי את הסיכון לפתח ערמונית מוגדלת, בעיה שמטרידה גברים רבים בגיל העמידה

אספירין ומשככי כאבים אחרים עשויים להקטין בחצי את הסיכון לפתח ערמונית מוגדלת, כך טוענים חוקרים ממרפאת מאיו במינסוטה, במאמר שפורסם בכתב העת האמריקאי לאפידמיולוגיה. החוקרים מצאו שתרופות לא סטרואידיות אנטי דלקתיות יכולות לצמצם את הסיכון להגדלת הערמונית, אך לא המליצו להשתמש בהם באופן שכיח.

גברים בשנות ה-70 לחייהם צפויים לסבול מהתופעה, שגורמת לכך שהשתנה הופכת קשה יותר ומגבירה את הצורך להשתין. החוקרים החליט לבחון את השפעתן של התרופות מפני שהן קושרו בעבר להקטנת הסיכון ללקות בסרטן הערמונית. גברים רבים בגיל העמידה לוקחים את התרופות האלו כדי למנוע מחלות לב ולהקטין את הסימפטומים של דלקת מפרקים.

ב-BBC דווח, כי החוקרת הראשית ד"ר ג'ני סנט סובר אמרה: "לא נמליץ שכל גבר ייקח אספירין, אבל אם הם לוקחים ממילא אספירין באופן קבוע מסיבות אחרות, הממצאים שלנו מציעים שיש לכך תועלות נוספות".

הסיבה לכך שהתרופות הללו משפיעות בכזו צורה על הערמונית עדיין לא ברורה. החוקרים משערים שהתרופות משפיעות באופן ישיר על גדילתה של הערמונית, או שהן מגבירות את מותם של התאים בערמונית. אפשרות אחרת היא שהתרופות האלה מפחיתות דלקות באיברי המין ודרכי השתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully