וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וייטנאם: נמצא צב נדיר שלא נראה בטבע 65 שנה

9.12.2006 / 14:35

חוקרים מצאו צב בריכות וייטנאמי מזן נדיר. הצב נמצא בסכנת הכחדה חמורה בגלל שדמו נחשב בעל סגולה נגד מחלות לב

חוקרים ב[[וייטנאם]] מצאו בטבע צב מים נדיר ביותר הנמצא בסכנת הכחדה חמורה. לדבריהם, אפשר שלכידתו מעידה כי מצבם של הצבים האלה טוב משחשבו. מדובר בצב בריכות וייטנאמי שלא נראה בטבע כבר 65 שנים.

צבי הבריכות בוייטנאם נפגעו מצמצום שטחי המחייה שלהם בשל פיתוח חקלאי וגם מצייד, משום שדמם נחשב בוייטאנם כתרופה למחלות לב. החוקרים אמרו, כי מציאתו והתפתחותו של הצב יכולה לחזק את המאמצים להגן על הזנים הנדירים מפני ציידים ואספנים.

בגלי צה"ל דווח, כי צב הבריכות הוייטנאמי שחי באיזור השפלה של וייטנאם התגלה במחוז קוואנג-נאם. בהודעה של "התכנית לשימור צבים אסיאתיים" נאמר, כי למרות שמידי פעם ניתן לראות את הצב הנדיר בשווקים אסייתים וחנויות לחיות מחמד, זו הפעם הראשונה מזה 65 שנים שצב ממין זה נמצא בסביבתו הטבעית.

"היתה שם פעילות בצורה ודאית. זה היה מאוד מרגש", אמר טים מקורמק, חוקר בהאנוי, אשר גילה את הצב עם חברו נגויין קסואן טואן. "לא ציפינו למצוא את הצב כל כך בקלות. אחרי שלושה ימים של הנחת מלכודות מצאנו את הצב הנדיר. זה היה מאוד מרשים. ציפינו שזה ייקח לנו חודשים ארוכים".

"האיחוד לשימור בעלי החיים העולמי" סיווג את המין הזה, שידוע בשם Mauremys annamensis, כעומד בפני סכנת הכחדה חמורה, וציין כי מדובר במין שנמצא ברשימת 25 מיני הצבים אשר נמצאים בסכנת ההכחדה הגבוהה ביותר בעולם.

אולם, מקורמק אמר, כי הממצא האחרון מסמן שעתידם של הצבים עומד להשתפר. בוייטנאם הועבר השנה חוק המוציא מחוץ לחוק מכירה או אסיפה של הצבים. התוכנית מתכננת גם להרחיב את העבודה לפרברים, שיכללו חינוך וקמפיין מודעות לנושא כדי להגן על הצבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully