וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרפות קליפורניה גורמות לבעיות נשימה אצל ילדים

9.12.2006 / 8:00

מחקר חדש שנערך בעקבות גל השריפות שפרצו באוקטובר 2003 בדרום קליפורניה מלמד כי ילדים שאינם חולי אסטמה נפגעו גם כן

מחקר חדש טוען כי השריפות הרבות שפרצו בדרום קליפורניה במהלך 2003 הן הגורם לבעיות הנשימה אצל ילדים רבים באזור.

ילדים אסמטיים, הרגישים במיוחד להשפעות עשן סובלים ממרבית הסיפטומים, אולם ילדים שאינם סובלים מאסטמה נפגעו גם כן מהשפעות העשן ורבים מהם סובלים מצפצופים במהלך נשימה, שיעול, דלקות גרון ועיניים ושפעת. זאת בעקבות גל השריפות שהשתוללו במהלך אוקטובר 2003 ושרפו יותר מ-1000 מיילים רבועים בדרום קליפורניה.

למעשה אותם ילדים חוו מה שילדים אסמטיים חווים ביום רגיל, כך דיווחו עורכי המחקר במגזין אמריקאי לרפואת נשימה. "השריפה גרמה לילדים שאינם חולים באסטמה לחוש מה זה לחיות עם אסטמה" אמר ראש צוות המחקר ד"ר נינו קאנזלי.

שריפות 2003 שילחו ענני עשן לאוויר שנשארו בסביבה למשך כמה ימים, והעלו את רמת זיהום האוויר פי 10-20. כמו כן, העשן הכיל קרבון מונוקסיד ומספר עצום של חומרים רעילים. זיהום אוויר ברמה הזו מסוכן במיוחד לחולי אסטמה.

במסגרת המחקר סקרו קאנזלי ועמיתיו באוניברסיטת דרום קליפורניה בלוס אנג'לס, 873 תלמידי תיכון והוריהם של 5,551 ילדים בגילאי 6-7. כל אחד מהילדים החיים באחת מ-16 הקהילות מעליהן ריחף ענן עשן השריפה נפגעו במידה זו או אחרת.
ל-706 הילדים החולים באסטמה היה סיכוי של פי2-3 לסבול מבעיות הנשימה והעיניים. אבל ילדים בריאים סבלו מאותם סיפטומים ברמה גבוהה מהרגיל בימים בהם יש ענני עשן.

עוד צויין כי בין אלו שקיימו את המלצות שירותי הבריאות ונמנעו מפעילות בחוץ וחבשו מסכה שיעורי הפגיעה נמוכים משמעותית. "זה ברור כי הקיציוניות בחשיפה לעשן השריפות העלתה את בעיות הבריאות" אמר קאנזלי "אם משפחות אינן יכולות להמנע מפעילות מחוץ לפתח הבית עליהן לחבוש מסכת נשימה". עוד הוסיף כי לא ניתן להסיק מהמחקר אם לחשיפה לעשן יהיו השפעות מרחיקות לכת על בריאות הילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully