וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים: מלריה מסייעת להפצת האיידס

8.12.2006 / 7:16

על פי המחקר, יש קשר הדוק בין 2 המחלות בחלקים באפריקה. הרשויות חייבות לטפל בשתיהן במקביל, אומרים החוקרים

מחלת ה[[מלריה]] מסייעת להפיץ [[איידס]] ברחבי אפריקה, כך טוענים חוקרים במאמר שמתפרסם בכתב העת Science. על פי המחקר, האופן שבו שתי המחלות משפיעות זו על זו מעלה את שכיחותן בקרב תושבי תת הסהרה, שם קיים השיעור הגבוה ביותר של חולים ביבשת.

מלריה, הנגרמת על ידי טפיל ומועברת בעקיצת יתוש, מגבירה את העומס הויראלי – רמת הכשל החיסוני – מה שמגביר את הסיכוי שהחולה ידביק את הפרטנרים שלו לסקס באיידס. "רמות גבוהות של עומס ויראלי גורמות למעבר קל יותר של איידס, ומלריה גורמת לעומס ויראלי גבוה של איידס", אמר מחבר המחקר ליית' אבו-רדאד מהמכון למחקר הסרטן באוניברסיטת וושינגטון.

אבו-רדאד מעריך שהמלריה הביאה להידבקותם באיידס של מאות אלפי בני אדם בתת הסהרה, ואולי אף מיליונים. במקביל, איידס מגביר את הסכנה לחלות במלריה, מפני שנשאי איידס רגישים יותר בגלל הפגיעה במערכת החיסונית שלהם.

אבו-רדאד אמר שהחוקרים היו מוטרדים כאשר הבינו שהתנהגות מינית לא זהירה בפני עצמה לא יכולה להסביר את התפוצה הגדולה של איידס באזור, כך שלמשתנים אחרים יש קשר.

החוקרים התמקדו בקיסומו, עיר קנייתית סמוך לאגם ויקטוריה, שבה איידס ומלריה שכיחים במיוחד. הם גילו כי ב-5% ממקרי ההדבקות באיידס האשם הוא המלריה, וב-10% ממקרי המלריה בקרב מבוגרים האשם הוא איידס. לדברי אבו-רדאד, הממצאים מוכיחים את החשיבות לכך שמדינות האזור יטפלו בשתי המחלות יחדיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully