וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעבר רפיח נפתח ל-9 שעות בלבד

יוני מנדל

7.12.2006 / 18:56

שער הכניסה והיציאה הפלסטיני לחו"ל נפתח לשעות פעם בכמה שבועות, למרות ההבנות. משרד הביטחון: יש התרעות על פיגועים

לחץ אדיר שרר אמש במעבר רפיח, בדרום רצועת עזה, לאחר שהתקבל אישור לפתוח אותו לתנועת נוסעים משעה 08:00 ועד 17:00. דובר המעבר וואיל דהב מסר שבתשע השעות הללו, הצליחו 2761 בני אדם לחצות את המעבר, כאשר 1228 איש יצאו מהרצועה למצרים ו-1533 נכנסו לשטחי הרשות מהצד המצרי.

דהב הבהיר כי הצוותים המפעילים את המעבר עבדו בצורה נמרצת למרות הדוחק האדיר ששרר במקום. לטענתו, בשל העובדה כי היו הרבה יותר נוסעים מאשר יכל המעבר להכיל, החליטו ברשות לתעדף את יציאת החולים על פי דחיפות. אי לכך, יצאו אמש רק מקרים דחופים.

בעיתון אלחיאת אלג'דידה דווח, כי לדברי דהב סגירת המעבר נובעת מהגבלות ביטחוניות ישראליות. עם זאת הוא אישר כי נעשים מאמצים פלסטיניים ובינלאומיים על מנת ללחוץ על הגורמים הישראלים הנוגעים בדבר לשמור את המעבר פתוח.

יצוין כי לפני כשלושה שבועות התקיים טקס רשמי במעבר רפיח לאחר שהושגו הבנות לפיהן ינוהל המעבר בשיתוף מצרי-פלסטיני ובפיקוח של האיחוד האירופי. ישראל, על פי ההסכם, תוכל להתערב בעניינים ביטחוניים ואף לסגור את המעבר, אולם רק במקרה של "איום ישיר".

מפקד המעבר: הודיעו לי ב-23:00 בלילה

בשיחה עם וואלה! חדשות אמר מפקד מעבר רפיח, סמיר אבו נחלה, כי המצב במעבר עדיין קשה מאוד. לדבריו, יצאו אמנם אמש 2,761 אך על פי הרישומים הפלסטינים יש לפחות עוד 5,500 תושבים שמחכים בצד המצרי על מנת להיכנס לרצועה ובצד הפלסטיני על מנת לצאת ממנה. לדברי אבו-נחלה, בשל הדוחק במעבר, לא התאפשרה יציאתם של תושבים רבים וביניהם גם של נבחרת הכדורגל הפלסטינית שהיתה אמורה לצאת למשחק ידידות בתימן.

לדבריו, מה שמקשה מאוד על היערכות האנשים היא העובדה שאין ידיעה האם המעבר ייפתח, לכמה זמן, ומתי הוא ייפתח שוב. הוא טען כי רק ביום שלישי בשעה 23:00 בלילה הוא קיבל הודעה מהצד הישראלי כי המעבר ייפתח ביום שלאחר מכן בשעה 08:00 בבוקר. כמו כן ציין אבו נחלה שבמהלך שלושת השבועות האחרונים נפתח המעבר רק פעם אחת, וגם אז למשך ארבע שעות בלבד.

לדברי אבו-נחלה הפגיעה הישראלית בחופש התנועה מקשה מאוד על החיים בתחומי הרשות והופכת אותם ל"בלתי אנושיים" . "חישבו על חולים שצריכים לצאת לטיפול רפואי, על סטודנטים שצריכים ללמוד בחו"ל ועל אנשי עסקים שלא יכולים לנהל שגרת עבודה", אמר אבו-נחלה.

גורם בטחוני הסביר בשיחה עם וואלה! חדשות כי מדיניות שר הביטחון היא להקל ככל הניתן על האוכלוסייה הפלסטינית כדי למנוע משבר הומניטרי, תוך שמירה על האינטרסים הביטחוניים החיוניים של ישראל. ישראל מעוניינת לאפשר מעבר קבוע, אך זה לא מתאפשר בגלל התרעות מודיעין על פיגועים נגד עובדי המעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully