וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה לא נגמר בביקור בשבעה

נאוה שוהם

8.12.2006 / 8:58

נאוה שוהם היא חלק מציבור של נשים שכבר איבדו את היקר להן מכל וכעת, הן עלולות לאבד את הבית החם של ארגון אלמנות ויתומי צה"ל

דו"ח מבקר המדינה שנערך על ארגון אלמנות ויתומי צה"ל חשף לציבור הרחב מחדלים חמורים בהתנהלות היו"ר של ארגון כה רגיש. נחשפנו במערומינו ואנו נמלאות בושה: מביך להיות מקושרות לכותרות כל כך קשות. הרי מדובר בביתנו, בית שלפנים היווה מקור גדול של תמיכה וחיזוק. זה ממש לא נעים "לככב" בתקשורת בהקשרים כה שליליים, כשאנו נאלצות בימים אלו לכבס כביסתנו המלוכלכת בפרהסיה. אך אני לפחות מתנחמת בכך ש"מעז ייצא מתוק". אולי מתוך כל הביקורת הציבורית סוף סוף נצליח להעיר את הגורמים הרלוונטיים מתרדמתם, גורמים שעד היום נותרו אדישים למצוקותינו והתרעותינו.

בכל הביקורות על הארגון והתנהלותו, חסר חלקו של משרד הביטחון. משרד הביטחון, הוא זה שאחראי על רווחתן של האלמנות והיתומים אשר הקריבו את היקר מכל. המשרד מממן חלק משמעותי מפעילות הארגון ומשמש צינור מרכזי להעברת כספים לארגון מקצבת האלמנות. אך המשרד נעלם למול צורת העבודה המחפירה של היו"ר ונתן לארגון להידרדר עד כדי שיתוק. ראשי המשרד ופקידיו ידעו ויודעים טוב מאד את מצב הארגון בשנים האחרונות אך לא נקפו אצבע כדי לנסות ולשקמו. מבחינת ראשי המשרד, האחריות שלהם נגמרת בביקור נימוסין בשבעה ובהופעה בטקסים וימי זיכרון. הם נהנים לחבק אותנו בתקשורת, אך בפועל טומנים ראשם בחול במקומות שצריך להשקיע קצת יותר.

בשנים האחרונות, בצר לנו, פעלנו רבות כדי לערב אותם בנעשה בארגון אך ללא הועיל, ולכן אני רואה אותם אחראים למצב שאליו הגענו. גם בימים אלו המשרד נוקט עמדה מחפירה, כאשר הוא לא עוזר לקדם את החלטת בית המשפט לקיים בחירות מוקדמות בארגון ומשרד הביטחון עושה הכל כדי לא לכלכלך את ידיו או לקבל החלטה כלשהי.

אלמנות צה"ל עוברות ימים קשים, וכאשר הארגון החשוב הזה לא מתפקד ולא משמש בעבורן בית חם ומחבק, כפי שהוא צריך להיות, הן אלו שנאלצות לשלם את המחיר. אנו מצפות ששר הביטחון, הידוע ברגישותו לנושאים החברתיים, יפעל בנושא ויעזור בשיקום היחס לאלמנות צה"ל.

רשם העמותות כבר הודיע, כי יתכן ולא תהיה ברירה אלא לסגור את הארגון ולכן שר הביטחון צריך להיכנס באופן דחוף לעובי הקורה, ולדאוג לכך שהארגון יצא מהמבוי הסתום אליו הוא נקלע בשל התנהלות מופקרת של היו"ר ובשל ההתעלמות המופגנת של משרד הביטחון. אין לנו, לאלמנות, בית אחר: מוכרחים להציל אותו מהתרסקות.

* הכותבת היא אלמנת צה"ל והעומדת בראש ציבור האלמנות שמנסה לשקם את הארגון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully