וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיעור המכורים לסמים בסעודיה נוסק

יוני מנדל

7.12.2006 / 14:50

במהלך 5 השנים האחרונות הוכפל שיעור המכורים לסמים בממלכה פי 4. בכנס בנושא הבטיחו הסעודים לטפל בתופעה

המפקח הכללי של בית החולים "אלאמל" בג'דה, ד"ר מוחמד עבדאללה שאוש, אמר היום ששיעור המכורים לסמים נמצא במגמת עליה ברורה. לדבריו, "תוך חמש שנים נתגלו פי ארבעה מקרים של מכורים לסמים, בקרב גברים נשים ובני נוער". הדברים נאמרו במהלך במהלך כנס רפואי בבית החולים, אשר מתמחה בטיפול בהתמכרויות. הכנס נשא את השם "התמכרויות מהיבטים נוירולוגיים", והשתתפו בו כ-90 רופאים, נוירולוגים, פסיכולוגיים, פנימאים ורוקחים מרחבי הממלכה.

בהתייחסו להיקף התופעה טען ד"ר שאוש, כי מבריחי הסמים והמשתמשים בהם מצאו דרכים חדשות להפצת הסמים ולהסתרתם. לדבריו, חלק מהמשתמשים בחשיש מצליחים להחביא את הסם בציפורניהם. משתמשים בסמים אחרים פיתחו שיטה לבלוע אותם לאחר שנעטפו הרמטית, מה שמאפשר שימוש נוסף לאחר הוצאתם מהגוף. אחד הסמים המסוכנים בהם מדובר, אמר ד"ר שאוש, הוא קופטגון, חומר ממריץ ומעורר חשק מיני, הפוגע בתאי העצב.

ברשת אלערביה דווח, כי הסמים לא מגיעים רק בהברחה מחוץ לגבולות סעודיה, אלא גם שבתקופה האחרונה נרשמה עליה בייצור הסם בתוך תחומי הממלכה. כמו כן צוין, כי בכנס העריך הד"ר שאוש שאין להתייחס להתמכרות לסמים כבעיה נפשית או חברתית בלבד, אלא גם כבעיה עצבית-גופנית. ד"ר שאוש טען, כי דרכי פעולה על מנת להילחם בהיקפי התופעה נבחנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully