וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורום הארגונים לתקשורת נגד הרשות השניה

רנן פריד

7.12.2006 / 14:07

במכתב ליו"ר הרשות נורית דאבוש נכתב: "מועצת הרשות השנייה אינה מבצעת את המוטל עליה על פי החוק"

"כתב הזיכיון לזכייני הרשות השניה לא שווה את הנייד עליו הוא כתוב אם בסופו של דבר הרשות השניה מאפשרת לזכיינים לעשות כרצונם" כותב רן מלמד סמנכ"ל עמותת ידיד חבר פורום הארגונים לתחום התקשורת במכתב ששלח אתמול ליו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש.

פורום הארגונים לתקשורת, מאגד בתוכו ארגונים אזרחיים הפועלים בתחומי הפלורליזם, התקשורת וזכויות האזרח אשר חברו יחדיו לפעילות ציבורית ומשפטית במטרה להבטיח את אופיו הדמוקרטי של שוק התקשורת הישראלי ואת יכולתו למלא בנאמנות וביעילות את תפקידה של התקשורת בחברה דמוקרטית.

במכתב נטען כי זכיניות ערוץ 2, קשת ורשת הבטיחו את זכייתם במכרז על ידי כך שהתחייבו למכסות רבות ומוגדרות של שידורים וביניהם תכניות, תרבות ופריפריה חברתית וגאוגרפית. עוד בחודשים הראשונים של השנה התברר שחלק גדול מההתחייבויות במכרז לא מתקיים.

הפורום טוען כי בחודשי הקיץ, חלה התדרדרות נוספת כאשר הזכייניות פתחו במהלך של הקטנת הוצאות הפקה שגרמה מיידית לפגיעה נוספת בתוכניות המועדפות, שהן התכניות הנוגעות לחלקים רבים בחברה הישראלית שכמעט ואינם באים לידי ביטוי בשידורים.

הפורום מתקומם על החלטת ועדת הטלוויזיה של מועצת הרשות השנייה לאשר את לוח השידורים של קשת, אף שטענה שהלוח נותן מענה חלקי לחובה לשדר תוכניות תעודה, תרבות ופריפריה.

"אנחנו רואים בחומרה את התנהלותה של מועצת הרשות השנייה, כאשר היא, לכאורה, אינה מבצעת את המוטל עליה על פי החוק וכמי שמופקדת על שמירת האינטרס הציבורי בשידורי הערוץ השני. לאור זאת אנו דורשים כי מועצת הרשות השנייה, תבטל לאלתר את החלטת ועדת הטלוויזיה של המועצה ותקיים דיון פומבי ויסודי בסוגיית עמידתן של רשת, וקשת וערוץ 10 בתנאי הזיכיון אשר הן עצמן התחייבו להם בתחום התכניות המועדפות. דיון משתף ופתוח השם במרכז את זכויות הצופים בכלל והפריפריה החברתית בפרט ואינו מתמקד אך ורק ברווחים של הזכיינים, חיוני לעיצוב אופיו של השיח הציבורי בסוגיות התקשורת בישראל, והרשות השנייה היא הגוף בעל היכולת, הסמכות והכוח להובילו.בשל דחיפות העניין, אנו דורשים כי הדיון הפומבי יתקיים מיידית – כדי לשנות את הלוח הקיים וכי יוזמנו אליו נציגי הארגונים החברתיים, וזאת על מנת להחזיר על כנן את התחייבויות הזכיינים. "

נורית דבוש מסרה בתגובה: "מועצת הרשות השניה וחבריה פועלים מתוקף הסמכות שנתנה להם על פי החוק והכללים. יתר הדברים אינם ראויים לתגובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully