וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאס"א: עדות להמצאות מים על המאדים

7.12.2006 / 3:13

השוואה שנערכה בין תמונות שצולמו בזמנים שונים על פני מאדים העידה על תעלות חדשות שנוצרו על פי ההשערה ע"י זרימת מים

תמונות מרהיבות שצולמו על ידי ספינת המחקר של נאס"א על מאדים מציגות ממצאים לפיהם קיימים מים על פני כוכב הלכת, עובדה העשויה להעיד על הימצאותם של חיים.

ספינת החלל האמריקאית החגה סביב כוכב הלכת האדום אפשרה למדענים לזהות שינויים בקירות שני מכתשים בחצי הכדור הדרומי שנגרמו על ידי שטפון מים שזרם במורדותיהם בשנים האחרונות.

במשך שנים רבות עסקו מדענים עסקו בשאלת הימצאותם של חיים על פני מאדים, מים במצב צבירה נוזלי מהווים חלק חשוב במשוואה לפתרון שאלה זו. בעבר גילו מדענים נוכחותם של מים על פני מאדים במצב צבירה מוצק בקטבים ובמצב צבירה גז, והצביעו על שינויים גיאולוגי שנוצרו על ידי מים לפני דורות.

המדענים, שפרטי מחקרם מופיע במגזין Science, השוו את התמונות שצולמו ב- 2004-2005 לתמונות פני שטח המאדים שנלקחו לפני שבע שנים וגילו גם 20 מכתשים שנוצרו מהשפעות החלל. לדבריהם, נראה כי המים זרמו במורד שתי תעלות בשנים האחרונות. עדויות אלה תומכות בהנחה לפיה ייתכן וקיימת זרימת מים תת קרקעית ובמקומות מסוימים המים זורמים קרוב לפני השטח ופורצים מעת לעת.

התמונות לא הראו מים חד משמעית, אבל הראו באופן ברור תעלות בוהקות באורך מאות מטרים שנראה כי נוצרו מתזוזת חומר פני השטח במדרונות המכתשים בעקבות תנועת מים.
"ייתכן ומדובר במים חומציים, ייתכן ומדובר במים מלוחים, ייתכן והמים נושאים סוגים שונים של משקעים, הם יכולים להיות בוציים, אך בכל מקרה מעורבים כאן H2O” אמר קנת' אדג'ט, מדען המעורב במחקר והוסיף כי על פי הממצאים כל שיטפון הכיל כמות מים השווה ל-10 בריכות שחייה.

מייקל מאייר, המדען הראשי בתכנית נאסא לחקר מאדים אמר כי התמונות מספרות הוכחה חזקה המסייעת לקבוע אם מים עדיין זורמים מדי פעם על פני שטח מאדים "השאלות הגדולות הן: איך זה קורה? והאם זה מעיד כי קיימים חיים על פני המאדים?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully