וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית ניו יורק תאסור על שימוש בשומן טרנס

6.12.2006 / 3:43

השומן המלאכותי, אשר נמצא בשימוש נרחב במסעדות מזון מהיר, ידוע כגורם להשמנת יתר וכמעלה הסיכון ללקות במחלות לב

לראשונה פולשת עיריית ניו יורק לפיהם וקיבותיהם של תושבי העיר, עם החלטת שירותי הבריאות של ניו יורק לאסור על מסעדות בעיר להשתמש בשמן בישול מלאכותי, הידוע בשם שומן טרנס. שומן הטרנס, בו משתמשים ברשתות המזון המהיר ברחבי אמריקה ובעולם כולו, ידוע כגורם בהעלאת רמת הכולסטרול בדם. כתוצאה מזאת הוא מגדיל את הסיכון לבעיות עורקיות ולמחלות לב.

האיסור הוא רק הראשון בשורת צעדים שיוצגו לציבור כחלק מהמאמץ להיאבק בבעיית ההשמנה הלאומית בארצות הברית. ממשרד הבריאות העירוני נמסר כי אחד מכל חמישה אמריקאים סובל מהשמנת יתר.

נציב הבריאות העירוני תומס פרידמן אמר כי השינוי אומץ לאחר התייעצות עם תושבי העיר, בה הוכח כי הם תומכים נלהבים בהפעלת האיסור. הוא הבהיר כי בעלי מסעדות שייתקלו בקשיים במעבר יקבלו סיוע מהעיר. ראש העיר מייקל בלומברג בירך על ההחלטה ואמר כי "אנו מנסים להפוך את המזון לבטוח יותר, ואיסור השימוש בשומן טרנס יציל את חייהם של מספר מאות מתושבי ניו יורק".

בסוכנות הידיעות הצרפתית דווח, כי בנוגע למספר מוצרים ייכנס השינוי לתוקפו כבר ביולי הקרוב. ביולי 2008 יידרשו המסעדות להימנע לחלוטין משימוש בשומן זה, אותו ניתן למצוא בעיקר במרגרינה, לחם, עוגות, סופגניות וכיוצא באלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully