וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבנים: שתמיר תזכור מה קרה לשרון

יעל קישיק

5.12.2006 / 16:10

רבנים קיצוניים הוציאו פסק הלכה שיאסור את לימוד הספרים בהם מופיע הקו הירוק. "אלו ספרים שנועדו לשרת את חמאס"

סערה התעוררה היום בקרב חוגי הימין בשל הוראתה של שרת החינוך יולי תמיר להחזיר את "הקו הירוק" אל ספרי הלימוד.

בכינוס חירום של רבני "המטה להצלת העם והארץ", הוחלט, כי יש לאסור את הכנסת ספרי הלימוד החדשים. בפסק ההלכה נאמר, כי "שרת החינוך הכריזה במעשיה מלחמה גלויה נגד הקדוש ברוך הוא ומלחמה על ארץ ישראל. תמיר הצטרפה לאויבי ישראל". יוזם ההצעה, הרב שלום דב וולפא, אמר כי "מדובר בספרים שמטרתם לשרת את החמאס ואויבי ישראל".

"על שרת החינוך יולי תמיר לזכור מה קרה לאריאל שרון שפגע בהתיישבות ביש"ע", דברי וולפא.

רבה של קרית מוצקין, הרב דוד דרוקמן מיוזמי פסק ההלכה, אמר כי הספרים נחשבים מבחינה הלכתית לספרי אפיקורסות. "מי שקורע חלקים מארץ ישראל דינו כמי שקורע חלקים מתורת ישראל. אין ללמוד בספרים אלו ואין להחזיקם בבית" .

גם במועצת יש"ע קראו לבתי הספר בחינוך הציוני שלא להכניס את הספרים לתכנית הלימודים, שינויים שלדבריהם "מבקשים לכפות על החברה הישראלית את מפת השמאל הקיצוני". דוברת מועצת יש"ע, אמילי עמרוסי, אמרה לוואלה! חדשות, כי ישראל הכוללת את הגולן, ירושלים ויש"ע היא בית לאומי יחיד לעם היהודי, כפי שגם הוכר על ידי אומות העולם בוועידת סן רמו בשנת 1920.

לבלום את מדיניות שלום עכשיו

ח"כ צבי הנדל מהאיחוד הלאומי מפד"ל קרא להעביר את תמיר מתפקידה: "ראוי ששרת החינוך תועבר ממשרתה לתפקיד ההולם את מידותיה ותעמוד בראשות אחת הקבוצות הזויות כמו נשים בשחור או שלום עכשיו. רק זה היה חסר לנו שאישה עם ריק אידיאולוגי תכהן במשרה המובילה את החינוך בישראל", אמר.

ח"כ זבולון אורלב , פנה הבוקר לראש הממשלה בדרישה "לבלום את מדיניות שלום עכשיו במשרד החינוך המוכתבת באופן בוטה ע"י שרת החינוך, בעקבות הוראתה לצנזר את ספרי הלימוד ולציין בהם את הקו הירוק". לדבריו, האג'נדה של שלום עכשיו גם באה לידי ביטוי בהחלטת השרה לבטל את תקציב החינוך היהודי ברוסיה ובתמיכתה בציון יום הנכבה בבתי הספר הממלכתיים.

חברי הכנסת גדעון סער וגלעד ארדן מהליכוד הודיעו כי יעלו את הנושא בכנסת ובוועדת החינוך ואמרו "השרה תמיר הופכת את משרד החינוך לסניף של 'שלום עכשיו' בו הייתה חברה שנים ארוכות. מדהים שבעוד שישראל נאבקת על זכותה לגבולות בני הגנה - מחנכת שרת החינוך את ילדי ישראל ברוח העמדה הפלסטינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully