וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאס"א תבנה בסיס קבע על הירח

5.12.2006 / 7:14

לפי התכנית, בשנת 2020 ינחתו על הירח האסטרונאוטים הראשונים שיחלו בפרוייקט, ומ-2024 יאוייש הבסיס בקביעות

נאס"א חשפה היום את תכניתה להקמת בסיס קבע על הירח. לפי התכנית, ינחתו האסטרונאוטים הראשונים שיחלו לבנות את התחנה בשנת 2020, ומשנת 2024 יאוייש הבסיס בקביעות.

בניגוד למשימותיה קצרות הטווח של "אפולו" בירח, החל משנות ה-60 של המאה שעברה, שהתמקדו בחלקו המרכזי של הירח, בחרה הפעם נאס"א להקים את "המוצב הירחי" שלה באחד מהקטבים, וזאת משום שהם מתאימים יותר להתיישבות קבועה.

ככל הנראה, המיקום שיועדף הוא הקוטב הדרומי של הירח משום שאיזור זה מואר באור השמש כשלושה רבעים מהזמן. כך תוכל התחנה להפיק יותר אנרגיה סולארית וישנה אפשרות למחצבים נחוצים באזור, אמר בכיר נאס"א דוג קוק.

"זו לא האפולו של דור ההורים שלנו", אמר ג'ון לונגסדון, מנהל המכון למדיניות-חלל באוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון. " אני חושב שזו הדרך היחידה לשמור על מחקר לאורך עשורים. לא מדובר כאן בתקיעת-דגל. הרעיון הוא התחלתה של תנועה כלפי חוץ, הכוללת שהויות ארוכות על פני הירח".

על מנת להגיע לירח, תשתמש נאס"א בשתי חלליות – חללית המחקר "אוריון", ובצמוד אליה חללית רב-שימושית, המסוגלת לנחות בכל נקודה בירח, ולהוות את תחילתו של הבסיס הירחי, כך לפי מנהל המחקר סקוט הורוביץ. "אפשר לשים מה שרוצים בתאי המטען של החללית הרב-שימושית. אתה יכול לקחת את זה לאן שתרצה. אז אתה יכול לקחת מטעןף צוות, ציוד רובוטיקה", אמר הורוביץ.

נאס"א הציבה לעצמה לוח זמנים קפדני לשם מימוש הפרוייקט. בשנת 2009 – מבחן ראשון לאחת מאותן "חלליות רב-שימושיות". 2014 – טיסת מבחן מאוישת ראשונה בחללית המחקר "אוריון", אך ללא נחיתה על הירח. 2020 – טיסה ראשונה של הצוות בן ארבע האסטרונאוטים לירח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully