וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2006 - מהשנים החמות אי-פעם

5.12.2006 / 8:54

מדענים צופים כי הטמפרטורה הממוצעת שנמדדה בשנת 2006 תהיה בין 5 הגבוהות שנמדדו אי פעם

הטמפרטורה הממוצעת בשנת 2006 תהיה ככל הנראה מהגבוהות שנרשמו מאז החל התיעוד של הטמפרטורות הממוצעות לפני 150 שנה. ככל הנראה מדובר במאפיין נוסף של התחממות כדור הארץ, כך אומרים מדענים.

העליה בטמפרטורות במשך החורף והסתיו פגעה באופן משמעותי באתרי הסקי מרוסיה ועד האלפים. הים הארקטי התכווץ וירד למדד הנמוך ביותר שנמדד אי פעם במהלך הקיץ. "השנה הזאת בוודאי תיכנס לרשימת חמש השנים החמות ביותר" אמר דיוויד ויינר מדען אקלים מאנגליה. ואולם, חודשים מסויימים במהלך שנת 2006 היו קרירים יותר ולכן מעריכים המומחים, כי השנה לא תשבור את שיאי כל הזמנים שנרשמו בשנים 1998 ו-2005 שהיו השנים החמות ביותר מאז החלו למדוד את הטמפרטורות השנתיות הממוצעות בשנת 1860.

ישנה מחלוקת בין ארגונים מטאורולוגיים שונים לגבי השנה החמה ביותר בהיסטוריה. ארגון המטאורולוגיה של האו"ם גורס כי 1998 הייתה השנה החמה ביותר. ואולם, נאס"א מדדה ומצאה ששנת 2005 הייתה חמה יותר. "אנחנו לא צופים ששנת 2006 תהיה חמה כמו השנה שקדמה לה, כך שהיא כנראה לא תהיה השנה החמה ביותר בהיסטוריה", אמר דרו שינדל ממכון נאס"א ללימודי חלל בניו יורק.

בקרב רוב המדענים שוררת הסכמה כי אחד הגורמים להתחממות הגלובלית הוא פליטת גזי חממה בעיקר עקב שריפת דלקים בתחנות כוח, מפעלים וכלי רכב. לדברי ויינר שנת 1998 הייתה חמה באופן יוצא דופן גם בשל תופעת הטבע "אל ניניו" שחיממה את האזור הפסיפי.

תופעת ה"אל ניניו" שעלולה לגרום לשיבושים בדפוסי מזג אוויר תחזור על עצמה בשנה הקרובה. לדברי ארגון המטאורולוגיה של האו"ם "אל ניניו" מתון יותר מזה שנתקלנו בו בשנת 1998 עושה דרכו לאזור הפסיפי וככל הנראה תופעותיו יימשכו לאורך כל שנת 2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully