וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת וקשת לא מגלות

רנן פריד

4.12.2006 / 17:56

הזכייניות סרבו להצעת בית המשפט לחשוף את התחיבויותיהן במכרז ערוץ 2. פסק הדין צפוי להינתן בקרוב

בית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים הציע היום לזכייניות ערוץ 2 להסכים להחלטת הרשות השנייה לחשוף לציבור את התחייבויותיהן בכתבי הזיכיון של המכרז. בנוסף הציע בית המשפט לזכייניות למחוק את עתירתן כנגד חשיפת המידע לציבור.

זכייניות ערוץ 2, קשת ורשת, סירבו להצעת בית המשפט, ודרשו כי המידע יישאר חסוי. זאת, על אף שהתנועה לחופש המידע הסכימה שלא ייחשפו תיאורי התכניות, אלא אך ורק: שמות התכניות, נושא התכניות ומהותן.

החלטת הרשות השנייה לחשוף את התחייבויות הזכייניות בכתבי הזיכיון נעשתה בעקבות פניית התנועה לחופש המידע, ובהתאם לפנייה, אליה הצטרפו גם איגודי הבמאים והמפיקים.

עורך הדין אילן יונש, המייצג את התנועה לחופש המידע, אמר בתום הדיון: "במשך שנה מאז שקיבלו את הזיכיון להפעיל את ערוץ 2, הזכייניות מנסות להתחמק ממחויבותן לחשוף לציבור את התחייבויותיהן ערב המכרז".

התנועה לחופש המידע, בראשות העיתונאי והפרשן הפוליטי של ערוץ 10 רביב דרוקר, טוענת כי המידע, אותו מסרבות הזכייניות לפרסם, שייך לציבור. התנועה טוענת בעתירה כי זכותו של הציבור לבחון האם הזכייניות עומדות בהתחייבויות שלקחו על עצמן ערב זכייתן במכרז, והאם הרשות השנייה מפקחת על מילוי התחייבויות אלה. בעתירה נכתב עוד, כי חשיבותה גוברת בימים אלה, נוכח הפרסומים על בקשות למתן הקלות בתנאי הזיכיון מצדן של קשת ורשת.

נשיאת בית המשפט המחוזי בירושלים השופטת מוסיה ארד צפויה לתת את פסק דינה בקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully