וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השימוש בשתלי סיליקון עדיין מסוכן"

4.12.2006 / 15:50

מנהל המזון והתרופות אישר לשווק שתלי סיליקון למרות הסיכונים הטמונים בהם. עמותת "אחת מתשע": הרופאים חייבים להזהיר את המנותחות

עמותת "אחת מתשע" קוראת לרופאים ולמנתחים להזהיר באופן מפורש נשים המעונינות להשתמש ב[[שתלי סיליקון]] לשחזור או הגדלת השדיים. [[מנהל המזון והתרופות האמריקאי]] (FDA) אומנם העניק אישור ליצרניות שתלי הסיליקון, אך בעמותה מדגישים את הסיכונים הכרוכים בשימוש בהם.

האישור שקיבלו שתי יצרניות שתלי הסיליקון, "אלרגן" (לשעבר אינאמד) ו"מנטור", מותנה בכך שהן ישלימו מחקרים של 10 שנים בקרב נשים שעברו השתלות בעבר על מנת לעקוב אחר אפשרות דליפת סיליקון.

האיסור על שימוש בסיליקון, שקבע ה-FDA בשנת 1992, הגביל את השימוש בחומר זה לניתוחים במסגרת מחקרים בלבד. עד כה, השימוש בשתלי סיליקון היה מותר רק למשתתפות בניסויים קליניים לצורך שחזור שד לאחר הסרה או למספר מוגבל של נשים למטרות הגדלה קוסמטית, ובתנאים מיוחדים.

בעמותה מסבירים, כי למרות אישור ה-FDA חלות עדיין מגבלות על השימוש בשתלי הסיליקון. ישנה סבירות גבוהה ביותר כי אישה שתעבור שחזור שד או הגדלה באמצעות שימוש בשתלי סיליקון תצטרך לעבור ניתוח נוסף במהלך חייה. מאחר ולא ניתן להרגיש קרע בשתל, על האישה להיות במעקב MRI תקופתי במהלך כל ימי חייה. אישור ה-FDA מגביל את השימוש בשתלי הסיליקון לנשים מעל גיל 22, מכיוון שלפני גיל זה התפתחות השד עדיין לא הושלמה. בנוסף, לעיתים ישנם שינויים בלתי הפיכים בשד כתוצאה מהניתוח.

מנכ"לית עמותת "אחת מתשע" נורית טולנאי אמרה, כי על הרופאים והמנתחים להזהיר בצורה מפורשת כל אישה המעונינת להשתמש בשתלי סיליקון, ולציין בפניה את כל הבעיות הבריאותיות והפיזיות שעלולות לצוץ במהלך השנים. "חשוב ביותר שנשים תהיינה מודעות לסיכונים ותוכלנה לקבל את החלטתן בצורה מודעת ומושכלת", אמרה טולנאי."אישור ה- FDA אינו משמש במקרה זה חותמת כשרות, והנשים חייבות להבין את הסיכונים בשימוש בסיליקון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully