וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל תעביר את רג'ר לשליטת האו"ם

3.12.2006 / 17:05

בכך תושלם נסיגת צה"ל. צה"ל הגביר את הכוננות בגבול לבנון מחשש להפגנות נגד סניורה. בצה"ל חוששים מקריסת הממשלה בלבנון

בישיבת הקבניט הביטחוני החליטו השרים להעביר את הכפר רג'ר שבדרום לבנון לשליטת האו"ם. צעד זה ישלים לחלוטין את נסיגת ישראל מלבנון.

צה"ל הנחה את כוחותיו בגבול הצפון להגביר כוננות מחשש שחיזבאללה ינסה לארגן הפגנות ותהלוכות של תומכיו לאורך הגבול במסגרת המחאה נגד ממשלת סניורה. בקול ישראל דווח, כי בצה"ל עוקבים בדריכות אחר הנעשה בלבנון. גורמים בצה"ל הביעו חשש מפני אפשרות של קריסת הממשלה בביירות וכינון ממשלת חיזבאללה במקומה שתקבל הנחיות מטהרן.

שר הביטחון עמיר פרץ הנחה את גופי המודיעין לעקוב אחר המתרחש בלבנון. פרץ ציין את דברי מזכיר האו"ם בדבר כוחות יוניפ"ל שחשפו 13 מצבורי נשק בדרום לבנון ובדבר הליקויים החמורים שנמצאו בפיקוח על גבול סוריה לבנון. השר פרץ הודיע, כי ימשכו טיסות חיל האוויר מעל שמי לבנון.

גם שרי הממשלה הביעו היום חשש מפני אפשרות להפיכה בלבנון לנוכח המשבר הפוליטי המחריף במדינה זו, ומפגן הכוח ההמוני שערך חיזבאללה בביירות בסוף השבוע בקריאה להדיח את ראש הממשלה, פואד סניורה. כ-800 אלף מתומכי הארגון צרו על משרדו של סניורה, וקיים חשש, כי מצור זה יתהדק בהוראת חיזבאללה ובני בריתו.

השר רפי איתן אמר היום, כי ישראל אינה יכולה לעשות הרבה כדי להשפיע על המצב בלבנון. הוא סבור, כי "ארצות הברית היא זו שצריכה לחזק את ראש הממשלה פואד סניורה, וכל מעורבות של ישראל עלולה להביא לתוצאה הפוכה". לדברי איתן, נוכחות של אירנים בלבנון תסכן את ישראל אף שלדעתו יקרה הדבר בעוד זמן רב.

השר מאיר שטרית אמר, כי אם יצליח חיזבאללה להפיל את ממשלת סניורה תגיע ידה הארוכה של אירן ללבנון. השר אלי ישי אמר, כי יש להיערך למצב שבו תהיה הפיכה בלבנון. "יש להיות עירניים אף כי אין לנו שליטה על הנעשה בביירות", אמר ישי.

הדברים נאמרו לפני ישיבת הממשלה, בה נידונה, בין היתר, סוגיית כפר רג'ר החצוי בין ישראל ולבנון, והצעה לפיה יתאפשר לתושבי הכפר המתגוררים בחלק הלבנוני ומחזיקים בתעודות זהות כחולות לעבור לצד הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully