וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא כדאי להתערב במשבר בלבנון"

3.12.2006 / 10:49

גורמים מדיניים: לבנון עלולה להפוך למדינת חסות של אירן. נמשכות ההפגנות בביירות בדרישה להתפטרות ממשלתו של סניורה

ראש אגף המודיעין לשעבר, האלוף במילואים אהרון זאבי-פרקש מעריך, כי התפטרות ממשלת לבנון תגביר הסיכוי למלחמה נוספת בקיץ הקרוב.

בראיון לגלי צה"ל הוסיף פרקש, כי לא כדאי לישראל להתערב במשבר הפוליטי הפוקד את ביירות. "תפקידה של אירופה הוא למנוע השתלטות של גורמים קיצוניים המנסים להפוך את לבנון למוצב איראני", דבריו.

כתבי "הארץ" עקיבא אלדר, יואב שטרן ועמוס הראל:

גובר החשש בישראל מפני נפילת ממשלתו של פואד סניורה בלבנון והשתלטות של חיזבאללה על המדינה. גורמים מדיניים בירושלים הביעו בסוף השבוע דאגה מפני מה שכינו "הפיכתה של מדינה ערבית ראשונה למדינת חסות של איראן". מפגן הכוח ההמוני של חיזבאללה בסוף השבוע בביירות העלה דאגה דומה גם בכמה ממדינות האזור, בהן מצרים, סעודיה וירדן.

על פי החשש, אלפי תומכי האופוזיציה, שהשתלטו בסוף השבוע על הדרכים המובילות למשרד ראש הממשלה הלבנוני, יהדקו בימים הקרובים את המצור בהוראת חיזבאללה ובני בריתו של הארגון. המצור על בניין הממשלה בביירות החל לאחר שביום שישי הפגינו בעיר כ-800 אלף לבנונים בדרישה להתפטרות ממשלתו של סניורה. כוחות הביטחון הלבנוניים הגבירו את השמירה על מוסדות השלטון ומתחו גדרות תיל סביבם. סניורה ושרים נוספים החליטו בסוף השבוע ללון במשרד ראש הממשלה.

שוקלים להעביר את רג'ר לפיקוח יוניפי"ל

בדרג המדיני הבכיר בירושלים הועלו בימים האחרונים כמה הצעות לחיזוק מעמדו של סניורה, המותקף על ידי מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, בין היתר בשל "מדיניותו התבוסתנית" כלפי ישראל. בין השאר, נדונה הצעה של חברות האיחוד האירופי, שלפיה ישראל תשנה את עמדתה בעניין חוות שבעא, ותקבל את עמדת ביירות שלפיה שטח המחלוקת שייך ללבנון ולא לסוריה.

על פי הצעה אחרת, ישראל תגיע להסכמה עם ממשלתו על פינוי הכפר רג'ר בגבול הצפון - שחלקו בשטח ישראל וחלקו בלבנון - והעברתו לפיקוח האו"ם עד להשגת הסדר קבע לגביו.

חוששים מהתחדשות המהומות לאורך הגדר

כוחות צה"ל באזור הגבול הונחו להיות עירניים לאפשרות של מהומות לאורך הגדר. בצבא מוטרדים מכך שחיזבאללה ינסה ליזום הפגנות של תומכיו, שיחפשו עימות עם חיילי צה"ל בצד הישראלי של הגדר.

המפגינים הצרים על לשכתו של סניורה בביירות נשמעים להוראותיהם של ראשי האופוזיציה ובעיקר של המנהיגים השיעים, נסראללה ויו"ר הפרלמנט וראש תנועת אמל, נביה ברי. כמו כן משתתפים בשביתת השבת מול מבנה "הסראיא הגדול" - מקום משכנו של משרד ראש הממשלה - גם אנשיו של הגנרל הנוצרי מישל עאון.

סניורה: "הפגנות לא ישיגו דבר"

ראש הממשלה סניורה אמר שלשום לכתבים כי ההפגנות לא ישיגו דבר: "היציאה לרחובות לא תשיג תוצאה. לא נגיע לפתרון אלא באמצעות ישיבה לשולחן הדיונים". אתמול המשיך סניורה לפעול ממשרד ראש הממשלה. הוא קיבל לפגישה את שרת החוץ הבריטית מרגרט בקט, שהביעה תמיכה בו ובממשלתו. בנוסף נפגש עם כמה משריו, וזאת לאחר שבמשך זמן מסוים נמנעה הגישה למקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully