וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביירות: המפגינים העבירו לילה ברחובות

2.12.2006 / 8:51

ההפגנה הקוראת להתפטרות סניורה נכנסה ליומה השני, אמש פונו מרבית דרכי הגישה. אחד המפגינים: "לא נעזוב עד לנפילת הממשלה"

ההפגנה במרכז ביירות הקוראת להתפטרותה של ממשלת פואד סניורה, נכנסה ליומה השני. מאות מפגנים בילו את הלילה באוהלים ליד כיכר שוהאדה בלבנון. אחד המפגנים אמר כי לא יעזוב את המקום עד לנפילת הממשלה אפילו אם הדבר ייארך חודשים".

אמש האופוזיציה בלבנון הרפתה מהמצור על משרדי הממשלה הלבנוניים. על פי מקור לבנוני, פונו שניים משלושת כבישי הגישה למתחם הממשלה, בעקבות משא ומתן שהיו מעורבים בו יו"ר הפרלמנט הלבנוני נביה ברי וצבא לבנון. כך דווח בקול ישראל.

כ-800 אלף בני אדם נענו אתמול לקריאתו של מזכ"ל חיזבאללה לבוא ולהפגין נגד ממשלתו של פואד סניורה. מפגינים רבים הקיפו את משרדיו של ראש הממשלה, וכשהבחינו בו פתחו בקריאות "סניורה החוצה".

מפגינים חסמו את הדרכים הראשיות המובילות לבנייני הממשלה הלבנונית, הקימו אהלים, הביאו מזון, מים ושמיכות, והודיעו שלאין בכוונתם לעזוב את המקום עד שסניורה יתפטר, ובכוונתם לבלות את הלילה ברחובות ביירות.

מישל עאון, ממנהיגי הנוצרים בלבנון, קרא לממשלת סניורה להתפטר כדי שאפשר יהיה להקים ממשלת אחדות לבנונית. המפגינים אף חסמו לפחות שלוש דרכים ראשיות המובילות למשרדי הממשלה, הצטיידו במזון, מים ומזרונים ואיימו שלא לפנותם עד להפלת הממשלה.

מתנגדיה של סוריה בלבנון מכנים את ההפגנה "ניסיון הפיכה". גם מנהיג הדרוזים בלבנון ווליד ג'ונבלאט הגדיר את ההפגנה כניסיון הפיכה ואמר שחיזבאללה מעוניין בהחזרת לבנון להיותה בת חסות של הברית הסורית-אירנית, כפי שהייתה בעבר. סניורה אמר אמש שלא יאפשר הפיכה בלבנון ושממשלתו תמשיך לשמור על הדמוקרטיה בלבנון.

סעודיה הביעה תמיכה בסניורה. פקיד ממשלה לבנוני, אמר כי המלך עבדאללה התקשר לסניורה ומתח ביקורת על המצור של נציגי האופוזיציה על משרדי הממשלה. עבדאללה שוחח לאחר מכן עם כל שרי ממשלת לבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully