וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכוכב של גיא בכור

רנן פריד

1.12.2006 / 17:28

אתר חדשות ופרשנויות בענייני המזרח התיכון עלה לרשת. הפרשן לענייני ערבים דר' גיא בכור, שהקים אותו רוצה שכולנו נוכל להבין את התופעות המתרחשות באזור

הפרשן לענייני ערבים, הדוקטור גיא בכור הקים לאחרונה אתר אינטרנט שעוסק בנושאי המזרח התיכון מתוך ניסיון ליצר התרחשות וקול נוסף במציאות הישראלית. האתר, GPLANET כולל בעיקר מאמרים ופרשנויות פרי עטו של בכור ובכוונתו לשלב בו כותבים נוספים. "מדובר בתופעה חדשה בתקשורת הישראלית", אומר דר' בכור, "יש באתר מאמרים ופרשניות שלי- מומחה בתחום המזרח התיכון שמנסה להציג את הנשוא מנקודת מבט האישית שלו".

מה המטרה שאתה מנסה להשיג באמצעות האתר?

"אני מקווה להאיר את המזרח התיכון. אני רוצה שהישראלים יוכלו להבין את התופעות שמתרחשות בו טוב יותר. כבר 27 שנים שאני עוסק בתחום וכאן אני מנסה להביא את חדשות המזרח התיכון מתוך נקודת המבט שלי שמהווה פריזמה סובייקטיבית. יש כאן הרבה אחריות מבחינתי, כי לא מדובר בעוד אתר אינטרנט חסר פנים, מדובר באתר שאני עומד מאחוריו".

מה הנושאים בהם עוסק האתר?

"רוב התכנים עוסקים בסוגיות מרכזיות במזרח התיכון ביניהם: אירן והפלסטינים. נושא נוסף שאני עוסק בו וחשוב לי מאוד זה החברה הישראלית והשאיפה להצטיינות. אנחנו כחברה חייבים להתרומם מכל הבחינות מעל הבינוניות בא אנו נמצאים ואת זה אני רוצה לעודד."

"בעשרת ימי פעילותו נכנסו לאתר אלפים. אני בודק את הנתונים ולומד מה בדיוק הישראלים אוהבים לקרוא. יש כתבה שכתבתי על אירן שנקראת 'חידת אחמדינג'ד', ואני רואה שהמון אנשים נכנסו לקרוא אותה. הסוגיה האירנית כנראה מאוד מעניינת אותנו אז אני מתכוון להוסיף תכנים כדי שאנשים יכירו וילמדו את הנושא טוב יותר. יש לי את האפשרות ללמוד מה מעניין את הקהל, מה הם רוצים לדעת ולהתאים את האתר."

האתר הוא רק בשפה העברית, אינך מנסה להשפיע גם על קהלים זרים?

"כרגע קהל היעד הוא בישראל, בגלל זה האתר בעברית. הישראלים מגששים באפלה ומודאגים מאוד והאתר משמש סוג של מצפן. כרגע אין הכנה לאתר בשפות אחרות אבל אני לא פוסל את האפשרות."

מה יכולת ההשפעה של אתר מסוג זה?

"השפעה גדולה מאוד, אני כלל לא מטיל ספק לא בזה, אתר כזה הכוונה שלו להשפיע ולתרום קול נוסף בציבוריות שלנו. זה ניסיון תקשורתי חדשני וכרגע אני מנסה להריץ את האתר לאורך זמן כדי ליצור עוד קול בתקשורת הישראלית. לאתר כזה יכול להיות קול משמעותי לא פחות מאתרים אחרים. יש פה ניסיון ליצור התרחשות. האינטרנט משנה וישנה את המציאות בה אנו חיים. האתר שלי הוא קול נוסף במקהלת האינטרנט".

איך באה לידי ביטוי האינטרקטיביות באתר?

"האינטרקטיביות באה לידי ביטוי באופציה של הגולשים להציע רעיונות ונושאים למאמרים. אני לא מאפשר טוקבקים כי נושא זה הוא אכזבה גדולה, זה לא דבר אותנטי כי ניתן לשבש אותו בקלות."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully