וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר בשפל של 5 שנים: שערו נקבע על 4.234 שקלים

טל לוי

1.12.2006 / 12:31

הבינלאומי: סבירות גבוהה כי הדולר ימשיך לרדת. בשבוע האחרון איבד המטבע האמריקאי 2% לעומת השקל

לאחר חודש בו נסחר בתנודתיות נמוכה, שב הדולר לשבור שיאים: המטבע האמריקאי איבד היום 0.3% והשלים בכך ירידה של 1.4% בשלושת הימים האחרונים. בכך מציג הדולר שפל של חמש שנים. בשבוע האחרון צנח הדולר ב-2% מרמה של 4.31 שקלים לרמה של 4.232 שקלים.

"היחלשות הדולר מפתיעה במיוחד אם נזכור שרק ביום שני האחרון הוריד נגיד בנק ישראל את הריבית ב-0.25% - מהלך שאמור להחליש את השקל הישראלי, שכבר שאינו מציע ריבית גבוהה כבעבר", אומר מנכ"ל חדר עסקות מט"ח בבנק הבינלאומי, דרור זק"ש. "ואולם, מאחר שהשוק כבר ציפה להורדה, הדבר היה אמור להיות כלול במחיר ולא לשנות את שערו של הדולר. אך נתונים נוספים השפיעו, כמו היחלשות של 3% בכוחו של הדולר מול היורו, אבל גם מול הליש"ט הבריטי".

סיבה נוספת שמציין זק"ש להיחלשות הדולר היא המשך זרימת כסף זר למדינת ישראל באמצעות אירועים כמו רכישות חברות היי-טק ישראליות בידי חברות זרות.

"הריבית השקלית הריאלית עדיין גבוהה בגלל המדדים הנמוכים, שכרגע לא עושה רושם שאמורים להשתנות, וההערכות הכלליות הן שהדולר יכול להמשיך דרומה בישראל", אומר זק"ש. "אם נשבור את רמת 4.227 - רמת התמיכה הטכנית - הרי שהמחסום הבא הוא רק ברמה של 4.17 שקלים. בסך הכל, סיכויי הירידה של הדולר גבוהים מהסיכויים כי יעלה", מסכם זק"ש.

בבנק לאומי מציינים הבוקר כי ללא התפתחויות מהותיות במישור הבטחוני והגיאופוליטי, ימשיך הדולר להיסחר מול השקל סביב הרמות הנוכחיות, כשהמסחר יושפע ממגמות המסחר בעולם. בטווח הבינוני, צופים בלאומי כי הגדלת החשיפה של המשקיעים המקומיים לשוקי חו"ל עשויה לקזז מעט את השפעת המשך ההשקעות הריאליות בארץ ואת השפעת שוקי העולם.

בבנק הפועלים כותבים דברים דומים: "בטווח הקצר, הדולר צפוי להיסחר ביציבות מול השקל, על רקע ההערכות בשוק המט"ח כי בנק ישראל יעקוב אחר שערי החליפין ויוריד את הריבית אם השקל ימשיך להתחזק". בטווח הארוך, מעריכים שם כי צפויה התייצבות, על רקע ההערכות כי כלכלת ישראל תמשיך לשמור על חוזקה ועל האטרקטיוויות בעיני המשקיעים הזרים. ההערכות הן כי גם בארה"ב צפויות הורדות ריבית במהלך שנת 2007, כך שפער שלילי לא יישאר לאורך זמן. נכון להיום, מונהגת בישראל ריבית של 5% לעומת ריבית של 5.25% בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully