וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות

עומרי כהן

30.11.2006 / 23:58

נאסד"ק השלים חודש רביעי ברציפות של עליות עם זינוק של 16% מתחילת אוגוסט

בסיום יום מסחר תנודתי בוול סטריט, נעל מדד נאסד"ק את המסחר ללא שינוי, ברמה של 2,431 נקודות, וסגר את חודש נובמבר בעלייה של 2.7%. חוזקו של השוק האמריקאי בחודשים האחרונים בא לידי ביטוי, בין היתר, בכך שנאסד"ק סגר חודש רביעי ברציפות של עליות עם זינוק של 16% מתחילת אוגוסט.

ברקע, היו היום מספר נתוני מקרו: התכווצות מפתיעה נרשמה בפעילות המגזר היצרני בשיקגו ואכזבה היתה גם ממכירות רשתות השיווק הגדולות בנובמבר.

לראשונה מזה שלוש שנים וחצי, נרשמה החודש התכווצות בפעילות היצרנית באזור המערב התיכון בארה"ב. מדד מנהלי הרכש של שיקאגו ירד בנובמבר ב-3.6 נקודות לרמה של 49.9 נקודות לעומת ציפיות לעלייה של 1.5 נקודות. קריאה של המדד מעל רמה של 50 נקודות מבשרת על התרחבות במגזר, בעוד שירידה אל מתחת לרמה זו מבשרת על התכווצותו.

זינוק חד ומפתיע נרשם בשבוע שעבר במספר התביעות החדשות לדמי אבטלה. 357 אלף תביעות חדשות הוגשו בשבוע שעבר בארה"ב לעומת 321 אלף תביעות חדשות שהוגשו בשבוע שקדם לו. בוול סטריט צפו דווקא ירידה של כ-6,000 במספר התביעות.

בוול סטריט גם לא רוו היום נחת מנתוני מכירות שסיפקו רשתות השיווק הגדולות לחודש נובמבר. וול-מארט, רשת הקמעונות הגדולה בעולם, דיווחה על ירידה של 0.1% במכירות בחנויות הפתוחות למעלה משנה - התוצאה הגרועה ביותר של החברה בתקופה של למעלה מעשר שנים. חודש נובמבר הוא החודש השני ברציפות בו מדווחת וול-מארט על מכירות בשיעור צמיחה נמוך מ-1%. תוצאות אלו משכו כנראה כלפי מטה את תוצאות כלל רשתות השיווק בארה"ב לעלייה של 2.5% בלבד במכירות הקמעוניות.

הנפט הגולמי השלים אמש זינוק של 5.3% בשלושה ימים, והוסיף היום לעלות לכמעט 63 דולר לחבית לקראת ההתקררות הצפויה במזג האוויר בצפון מזרח ארה"ב, אשר תגביר כנראה את הביקוש לנפט לחימום.

בין הישראליות היום בלטה אורכית בזינוק של 13% למחיר של 11.5 דולר. מניית הלת'קר התממשה ב-17% למחיר של 2.2 דולרים לאחר שזינקה אמש ב-107.9% במחזור עצום של 3.1 מיליון מניות. החברה הקטנה מפתח תקווה חתמה על מכתב כוונות לקראת הסכם משולש, אשר יעביר את פעילותה מתחום ערכות האבחון הרפואיות לתחום המפתחת של דלקי הביו-דיזל. תחום זה נחשב כיום לחם ביותר לאור הזינוק במחירי הנפט בעולם והחיפוש אחר מקורות אנרגיה חלופיים.

גם תאת טכנולוגיות, המתמחה בייצור ציוד תעופתי, בלטה אמש בזינוק של 21.4%, אשר לווה במחזור גבוה של 1.5 מיליון מניות, לאחר שהחברה פירסמה תוצאות כספיות טובות לרבעון השלישי. היום המשיכה תאת לעלות, והוסיפה 10% לכ-16 דולר.

מניית אומריקס (סימול: OMRI) איבדה 6% למחיר של 29.6 דולר על רקע הערכות בשוק ולפיהן מתכננת החברה לנצל זינוק של כ-210% מאז ההנפקה לצורך גיוס של 100 מיליון דולר נוספים בהנפקת מניות שנייה לציבור. על פי הערכות בשוק, טרם התקבלה החלטה סופית באשר לחתם שיוביל את ההנפקה.

קומברסנותרה כמעט ללא שינוי למרות דיווח על עסקה גדולה בסין, המוערכת בשוק בעשרות מיליוני דולרים. קומברס, המספקת שירותי ערך מוסף למפעילות הטלקום, דיווחה על מכירת חבילה מורחבת של שירותי השלמה וניהול שיחות לחברת הסלולר הסינית יונאן מובייל, מקבוצת צ'יינה מובייל. מקומברס נמסר, כי חבילת הפתרונות שנרכשה מאפשרת פריסה מהירה של מערכת הודעות מולטימדיה, פתרונות תוכן, התאמה אישית ויישומי קול.

יונאן מובייל היא מפעילת שירותי התקשורת המובילה במחוז יונאן שבדרום-מערב סין. החברה משרתת מעל 10 מיליון מנויים ונמצאת במגמת גידול מואצת. יונאן מובייל נמצאת בבעלותה המלאה של צ'יינה מובייל, חברה הסלולר הגדולה בעולם במונחים של מספר מנויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully