וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנובו תספק את מרבית המחשבים הנייחים הממשלתיים

רפאל פוגל

30.11.2006 / 17:04

רוב המחשבים יצויידו במעבד של AMD.מחשבי הממשלה החדשים מצוידים גם הפעם במערכת הפעלה חלונות XP

עם פרסום התוצאות של מכרז המחשבים הממשלתי לפני כמה שבועות, נודע כי לנובו, שהפסידה ל-HP את מכרז המחשבים הממשלתי הקודם, הציעה הפעם את ההצעות הזולות ביותר בתהליך התמחור הממשלתי המקוון, והיא זו שתספק את מרבית מחשבי ה-PC הממשלתיים הבאים.

מקורות במשרד האוצר דיווחו כי לנובו תספק לממשלת ישראל מחשבי PC בשתי דרגות מחיר, שיהיו מעט נמוכות מ-1,700 שקל, אך שום גורם בתעשייה לא הסכים לגלות אם גם במכרז הנוכחי העדיפה ממשלת ישראל שלנובו תספק לה מחשבים עם מעבדי AMD, הזולים יותר, כפי שעשתה כבר HP במכרז ה-PC שהסתיים ביוני 2006, או שממשלת ישראל החליטה להפוך את המגמה ולרכוש מחשבי PC עם מעבדים ולוחות אם מתוצרת אינטל. זאת כנראה בעקבות התגובות הרבות שקיבלו אנשי הממשלה לאחר הבחירה ההיסטורית במעבדי AMD על חשבון מוצריה של אינטל הענקית, במכרז של חודש יוני 2006.

כעת מתברר כי גם הפעם היו הזוכות הגדולות במכרז הממשלתי תצורות המחשבים עם מעבדי AMD, ומרבית המחשבים הנייחים שיסופקו לממשלה יגיעו חמושים במעבד 3800+ ATHLON של AMD ולוח אםGForce 6100 מתוצרת nVIDIA.

גם בקשר למערכת ההפעלה של המחשבים החדשים אין שום שינוי, ומחשבי הממשלה החדשים מצוידים גם הפעם במערכת הפעלה חלונות XP. עם זאת, על תצורות המחשב שתספק לנובו להתאים גם למערכת ההפעלה VISTA של מיקרוסופט, כך שאפשרות השדרוג של משרדי הממשלה למערכת ההפעלה החדשה ריאלית בהחלט, והיא תלויה בעיקר בהסכם הרישוי שיש למשרד האוצר עם חברת מיקרוסופט. במידה שמשרד ממשלתי כלשהו ירצה להתקין דווקא לינוקס ויזמין מלנובו מחשב ללא מערכת הפעלה, יופחת סכום של 200 שקל ממחיר המחשב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully