וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרו נישואים חד מיניים בדרום אפריקה

30.11.2006 / 13:55

שנה לאחר פסיקת בית המשפט העליון במדינה, אושר חוק המתיר נישואים לחברי הקהילה ההומו-לסבית. "החלטה היסטורית ביבשת"

דרום אפריקה הפכה היום למדינה הראשונה ביבשת שאישרה נישואים לזוגות חד מיניים, כאשר הצעת חוק שנויה במחלוקת קיבלה את החותמת הסופית של הפרלמנט.

החקיקה, שאושרה באופן מפתיע ברוב קולות בפרלמנט, נכנסה לספר החוקים של המדינה כאשר נחתמה על ידי סגנית הנשיא, פומזילה מלאמבו נגקוקה. נגקוקה ממלאת את מקומו של הנשיא ת'אבו מבקי אשר משתתף בוועידה בניגריה.

בהודעה מטעם לשכת הנשיא נמסר כי ממלאת מקום הנשיא חתמה על הצעת החוק והוא ייכנס לתוקף כבר היום. החוק החדש, המתיר איחוד אזרחי אם בדרך של חתונה או ברית זוגית אזרחית, נתקל בהתנגדות גדולה מצד קבוצות דתיות מגוונות.

החדשות על החוק החדש התקבלו בהתלהבות רבה בקרב הקהילה ההומו לסבית במדינה. פיקילה וילאקאזי, דוברת ארגון הגג של הקהילה במדינה, אמרה כי השימוש במילה 'נישואים' בחוק החדש חשוב מאד. ארגון הגג המאגד תחתיו 17 ארגונים של הומואים, ביסקסואלים וטרנסג'נדרים. "מדובר בהחלטה היסטורית בקנה מידה של יבשת אפריקה" נמסרו.

הממשלה קידמה את החוק החדש כמציג התחייבות רחבה יותר למלחמה נגד אפליה. "בהפרדות מהעבר, עלינו להלחם בכל סוג של אפליה ודעות קדומות, כולל [[הומופוביה]]" אמר שר הפנים כשהציג בתחילת החודש את הצעת החוק למועצה המחוקקת.

הממשלה אולצה לחוקק את החוק לאחר שבית המשפט הגבוה במדינה פסק בדצמבר לפני שנה כי החוקים הקיימים מונעים מהומואים ולסביות את זכויותיהם החוקתיות כפי שניתנות לזוגות הטרוסקסואלים.

לאחר סיום משטר ה[[אפרטהייד]] בשנת 1994, במהלכו נמנעה הצבעה מתושבי המדינה השחורים, נכתבה חוקה חדשה, האוסרת במפורש אפליה על רקע גזע, מגדר ונטייה מינית.

פסיקת בית המשפט העליון בשנה שעברה הציבה את התאריך האחרון לחקיקה חדשה בנושא לתאריך הראשון בדצמבר 2006, מחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully