וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון: יש תכנית להפלת סניורה

יוני מנדל

30.11.2006 / 11:52

המתח במדינה מתגבר לאור כישלון יוזמות להשבת הסדר בדרכי שלום. חיזבאללה: המחאה תהיה גדולה. ההפגנה הראשונה תתקיים מחר

האופוזיציה בלבנון תודיע היום על תכניתה להפלת ממשלת לבנון בראשות פואד סניורה. ברשת אלג'זירה דווח, כי בכיר במפלגות האופוזיציה אמר היום ש"תוכניתנו להפלת הממשלה הינה רחבה ומקיפה". ההפגנות צפויות להתחיל לאחר שניסיון שיחות להשגת רגיעה (תהדייה) נכשלו.

גם בכיר נוסף באופוזיציה, יו"ר "הזרם הלאומי החופשי" בלבנון מישל עאון, הדגיש את החלטת מפלגות האופוזיציה לצאת לרחובות על מנת להפיל את ממשלת סניורה . במסיבת עיתונאים שקיים אמש בביירות, טען עאון כי יש גם אפשרות אחרת - הקמתה של ממשלה לאומית רחבה.

הודעתו של עאון מצטרפת להודעות של מזכ"ל [[חיזבאללה]] [[חסן נסראללה]], ולהודעת מנהיג תנועת [[אמל]] ויו"ר הפרלמנט נביה ברי. אמירות אלו, על פי דברי בכיר במפלגת חיזבאללה, מצביעה על כך ש"המחאה תהיה גדולה וכי פרטים עליה יימסרו בקרוב מאוד". ברשת הטלוויזיה של החיזבאללה אל-מנאר נאמר, כי ההפגנה הראשונה צפויה להתקיים כבר מחר.

סניורה קורא להפסקת הפילוג בעם

בתוך כך האשים ראש ממשלת לבנון פואד סניורה את מפלגות האופוזיציה וטען, כי הם "גורמים למתיחות ולפילוג בעם הלבנוני, וכי הם מכשילים את החקירה הרגישה סביב רציחתו של ראש הממשלה לשעבר רפיק אל-חרירי".

שר הפנים הלבנוני חסן אלסבע הגיב לאיומי ההפגנות בהודעה שפירסם אמש. על פי דברי אלסבע, "כל המפלגות שמעוניינות לקיים מחאות המוניות מחוייבות לדווח על כך לשר הפנים לפחות שלושה ימים לפני מועדן". הוא הזהיר כי מי שיעבור על כך יצטרך לשאת באחריות ולקבל העונשים הקבועים בחוק.

גם הרמטכ"ל הלבנוני מישל סלימן מסר את תגובתו לאפשרות שאלימות תתפשט במדינה בעקבות המחאות. הוא קרא לחיילי הצבא הלבנוני לשמור על "כוננות מלאה", ו"שלא להסס להתערב בכח על מנת למנוע התנגשויות בין הפלגים בזמן ההפגנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully