וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: רוב הציבור תומך בהפסקת האש

30.11.2006 / 11:31

בסקר שנערך על ידי מכון המחקר מאגר מוחות נמצא שהציבור, ובו מצביעי עבודה רבים, רואים באולמרט אחראי להפסקת האש ברצועה

סקר דעת קהל לבדיקת עמדות הציבור מצא, כי 66% מהציבור תומך בהפסקת האש ברצועה. בסקר, שנערך בקרב מדגם מייצג של 581 נשאלים על ידי מכון המחקר מאגר מוחות עבור רשת ב', נמצא כי התמיכה המרבית בהפסקת האש מגיעה, כצפוי, ממצביעי העבודה וקדימה (78% ו-76% בהתאמה). מצביעי ישראל ביתנו חלוקים בדעתם – 48% מהם מתנגדים, בעוד 43% מהם תומכים בהפסקת האש. תמיכה של 44% נרשמה בקרב המשיבים שהזדהו כמצביעי ליכוד.

מהסקר עולה עוד, כי מצביעי העבודה לא רואים בשר הביטחון ויו"ר מפלגתם את האחראי להפסקת האש: 28% מכלל הנשאלים סימנו את ראש הממשלה אהוד אולמרט כאחראי להפסקת האש ורק שמונה אחוזים מהם תופסים את פרץ כאחראי לה. עם זאת, בקרב המשיבים שהזדהו כמצביעי עבודה רק 6% תופסים את פרץ כאחראי להפסקת האש, בעוד 39% מהם מסמנים את אולמרט האחראי לה.

בנוגע לתמיכה בתוכנית המדינית שהציג אולמרט השבוע בשדה בוקר, לפיה יהיה הסדר מדיני מוסכם עם הפלסטינים, שיכלול ויתורי שטחים ומדינה פלסטינית בעלת רצף טריטוריאלי ביהודה ושומרון הדעות חלוקות בציבור: 47% מהנשאלים תומכים בתוכנית שהציג אולמרט, ו-41% מהם מתנגדים לה. תמיכה גדולה נרשמה בקרב המזדהים כמצביעי העבודה. 53% ממצביעי קדימה תומכים בה, בעוד 38% מהם מתנגדים לה.

בהמשך לתוכנית המדינית, נשאלו המשיבים לגבי הישארות ישראל ביתנו בקואליציה. 38% מהמשיבים סבורים כי על ישראל ביתנו להישאר בקואליציה, בעוד 23% מהם סבורים כי עליה לפרוש מהקואליציה. תמיכה גדולה בהישארות בקואליציה נרשמה בקרב המשיבים שהזדהו כמצביעי המפלגה: 38% מהם סבורים כי עליה להישאר, ורק 19% מהם סבורים כי על המפלגה לפרוש מהקואליציה.

מחצית מהציבור מתגד להשבתת המשק

בסקר נבדקו עמדות הציבור לגבי שני נושאים נוספים שכיכבו בחדשות בשבוע האחרון: הנשאלים התבקשו לחוות דעתם בנוגע לאחריות על מחדל בריחת האנס הסדרתי בני סלע. 24% מהם השיבו כי המשטרה אחראית לבריחת סלע, 12% סבורים כי שירות בתי הסוהר אחראי למחדל. 50% מהמשיבים סבורים כי האחריות למחדל משותפת לשני הגופים.

בנוגע להשבתת המשק השיבו 45% הנשאלים כי הם מתנגדים לשביתה, בעוד 34% מהם תומכים בה. בחלוקת משיבים לפי זהותם הפוליטית רק בקרב מצביעי העבודה נרשם יתרון לתומכים בשביתה, אם כי קטן: 44% מהם תומכים בה, בעוד 33% מתנגדים לה. בקרב מצביעי הליכוד נרשמו מספרים הפוכים: 33% תומכים בשביתה ו-44% מהם מתנגדים לה. בקרב מצביעי ישראל ביתנו נרשמה ההתנגדות הגבוהה ביותר לשביתה, והיא עומדת על 76% מהנשאלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully