וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית רמלה התנצל על דבריו הגזעניים

יעל קישיק

30.11.2006 / 15:50

ח"כים ערבים זעמו על התבטאות יואל לביא שאמר, כי "תושבי העיר הערבים יכולים לעבור לג'לג'וליה", ודרשו את התפטרותו

חברי הכנסת הערבים זעמו הבוקר על דבריו של ראש עיריית [[רמלה]] יואל לביא. לביא צוטט כשהגיב לבקשת ערביי העיר תושבי העיר העתיקה לשנות את שמות רחובות כמו ביאליק, משה רבנו ולוחמי הגטאות לסולטן [[סולימן]] ו[[תאופיק זיאד]], ואמר "אם זה לא מוצא חן בעיניהם, שילכו לגור בג'לג'וליה שזה שם ערבי. מה קרה, מה? למה שאני אחליף את השם בגלל שאיזה ג'מאל או איזה מוחמד רוצים שאשנה את השם. שיחליף את האלוהים שלו. מה קרה?".

יו"ר חד"ש מוחמד ברכה ביקש משר הפנים להעביר את ראש עיריית רמלה מתפקידו נוכח התבטאויותיו. ברכה אמר, כי "דברי לביא הם גזעניים, שפלים, מסוכנים. הוא מנסה לחפות על כשלונו המוניציפלי באמצעות אימוץ סדר יום נחות. האיש לא רק שאינו ראוי לכהן כראש עיר מעורבת, אלא צריך לסמן לו את הדרך לבית המשפט".

ח"כ טאלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) אמר, כי "אין פלא שמצב תושבי העיר כפי שהוא. ראש עיר כזה אינו ראוי לכהן בתפקיד ראש עיר מעורבת". יו"ר השדולה למען ערים מעורבות בכנסת ח"כ נדיה חילו (עבודה) קוראת לשר הפנים למצות עם לביא את הדין וביקשה דיון דחוף בנושא בוועדת הפנים של הכנסת. לדבריה, "על ראש העיר להיות הראשון שמחזק את הדו-קיום המתקיים ברמלה, ולא לערער אותו". היא הוסיפה ש"דרישתם של התושבים הערבים לגיטימית".

ח"כ מיכאל מלכיאור (עבודה-מימד) מחה אף הוא על דברי ראש עיריית רמלה ואמר, כי "כיהודי אזרח המדינה וכיו"ר ועדת החינוך של הכנסת, אני מתבייש בושה עמוקה. הוא חייב להתנצל בדחיפות".

כתב "הארץ" יואב שטרן מוסיף:

לביא חזר בו היום מהדברים הבוטים שאמר נגד תושבי עירו הערבים. "זו היתה התבטאות בוטה, שלא היתה במקומה ואינה מוצדקת", אמר לביא בשיחת טלפון עם "הארץ". לדבריו, הדברים נאמרו במסגרת "שיחת טלפון חברית" עם עיתונאי ולא מתוך כוונה להביע עמדות כלפי הציבור הערבי. "זו לא עמדתי כלפי הציבור הערבי ברמלה. התושבים הערבים כאן נהנים מסל שירותים מורחב וראוי מכל היבט שהוא", הוא אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully