וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעבורת דיסקברי תשוגר לחלל בעוד שבוע

30.11.2006 / 10:45

המשימה השלישית והאחרונה לחלל לשנה זאת תמריא בלילה, לראשונה מאז התרסקות הקולומביה. האסטרונאוטים יחווטו מחדש תחנת החלל

סוכנות החלל האמריקנית (נאס"א) הודיעה אתמול כי מעבורת החלל דיסקברי תמריא למשימה נוספת בשבעה בדצמבר. המעבורת תשוגר מפלורידה אל [[תחנת החלל הבינלאומית]], שם ימשיך צוות המעבורת בבניית התחנה. כך מסר בכיר בסוכנות.

הטיסה, שתשוגר ממרכז החלל על שם קנדי, תהיה השלישית והאחרונה לשנה הנוכחית. [[נאס"א]] צריכה לשגר 14 טיסות מעבורת עד לשנת 2010 על מנת להשלים את בניית התחנה הבינלאומית, שכרגע רק חצייה בנוי ועלותה נאמדת ב-100 מיליארד דולר.

מעבורת הדיסקברי צפויה להמריא מעט אחרי השעה תשע וחצי בערב לפי שעון ארצות הברית. לראשונה מאז התרסקות המעבורת קולומביה בשנת 2003 תמריא מעבורת בלילה. שלוש הטיסות שהתבצעו לאחר ההתרסקות שוגרו באור יום על מנת לאפשר למצלמות לבצע צילום ברור של מכלי הדלק של המעבורות במטרה לאתר התנתקות חומרי בידוד ממנו.

כאשר שוגרה המעבורת קולומביה בשנת 2003 התנתקה ממנה חתיכה מקצף הבידוד, ופגעה באחת מכנפי המעבורת. הנזק שנגרם למעוברת לא אותר במהלך השהות של המעבורת בחלל, והמעבורת התפרקה כאשר היא נכנסה לאטמוספירה בדרכה לנחיתה על כדור הארץ. כל שבעת האסטרונאוטים, בהם האסטרונאוט הישראלי הראשון [[אילן רמון]], נהרגו.

מאז התרסקות הקולומביה עיצבה נאס"א מחדש את מכלי הדלק פעמיים כדי למנוע תקלות מסוג זה. מנהל אגף המעבורות בנאס"א ווין הייל אמר במסיבת עיתונאים, כי בנאס"א מוכנים להשיב את שיגורי הלילה. על מנת לשמור על לוח הטיסות הצפוף יש לשגר חלק מהמעבורות בשעות הלילה, במטרה להשלים את בניית תחנת החלל עד שנת 2010.

האסטרונאוטים יחווטו מחדש את תחנת החלל על מנת להכינה להגעת ציוד מעבדה נוסף. תחנת החלל פועלת על מערכת חשמל זמנית בשש השנים האחרונות. חיווט התחנה מחדש היא עבודה עדינה הדורשת סגירה חלקית של החשמל בתחנה. בקרי הטיסה של התחנה יפקחו בתשומת לב גדולה על הנעשה בזמן החיווט מחדש, בשל הגבלות חמורות על משך הזמן בו התחנה יכולה לפעול ללא מערכת החימום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully