וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: להקים ועדת שלום בינלאומית

יוני מנדל

30.11.2006 / 10:02

יו"ר הרשות מסר את דבריו באיגרת לאו"ם. טען כי יד הפלסטינים מושטת לשלום, וכי הפתרון היחיד הוא שתי מדינות לשני עמים

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן העביר אמש מסר של שלום לאומות העולם. בנאום שנשא המשקיף הפלסטיני באו"ם ריאד מנסור, ציטט המשקיף איגרת שביקש אבו מאזן להעביר. בעיתון "אלחיאת אלג'דידה" הרואה אור ברשות דווח, כי עיקרי הדברים עסקו בדרישתו של יו"ר הרשות הפלסטינית להקים ועדה בינלאומית לסיום הסכסוך הישראלי ערבי, על כל סעיפיו ואזוריו.

המשקיף הפלסטיני נשא את דבריו אמש, כ"ט בנובמבר, יום השנה לתכנית החלוקה. יום זה מצוין ב"ועדת האו"ם למען זכויות הפלסטינים" כיום הסולידריות השנתי עם העם הפלסטיני. בדבריו אמר מנסור, כי יו"ר הרשות מבקש לציין שהגיע הזמן לקיים ועדת שלום שכזו, וכי הקוורטט צריך לקחת בה חלק מרכזי ופעיל, תוך הישענות על החלטות החוק הבינלאומי. כמו כן ציין, כי העיקרון המנחה של הועדה צריך להיות הפיתרון היחיד לסכסוך - שטחים תמורת שלום.

יו"ר הרשות ביקש להדגיש, כי "יד העם הפלסטיני מושטת לשלום, וכי עובדה זו היא החלטה של העם הפלסטיני כפתרון אסטרגי לסיום הסכסוך". בנוסף הזהיר, כי כל הצעדים בהם נוקטת ישראל על מנת להחיל את שליטתה באזורים רבים בירושלים, בגדה המערבית ובעבר הירדן, פוגעת אנושות בפתרון "שתי מדינות לשני עמים". לדבריו, פעולותיה של ישראל מדרדרות את האזור למצב של "אלימות ואנרכיה, דבר אשר משפיע גם על הסדר העולמי כולו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully