וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בהודו שונאים את המטייל הישראלי

30.11.2006 / 8:28

כתבה בעיתון הודי מציגה דיוקן לא מחמיא של התרמילאים הישראלים: חוסכים כל אגורה, אגרסיבים ומתנשאים מעל המקומיים

עיתון חשוב ב[[הודו]] פרסם לפני כמה ימים כתבה המתארת בצורה לא מחמיאה את אלפי המטיילים הישראלים שזורמים למדינה. הכתבה מתבססת בין השאר על דבריה של האנתרופולוגית הישראלית ד"ר דריה מעוז, שחקרה את תופעת הצעירים שמגיעים להודו אחרי השירות הצבאי.

ב"ידיעות אחרונות" דווח, כי הכתבה מתפרסמת בעיתון "אסיאן אייג'" שיוצא לאור ב[[דלהי]] ובעיתון "כרוניקל" שיוצא לאור בצ'נאי והידראבאד. היא מתמקדת בתרמילאים שמגיעים לעמק מנאלי בצפון הודו אך נוגעת להתנהגות התרמילאים הישראלים בכל רחבי המדינה.

בכתבה נטען שהישראלים קמצנים, אגרסיביים, ונצלנים. "לאחר שהם מבזבזים את כל כספם, הם מוכרים את רכושם כדי להתקיים עוד מעט זמן. חלקם מודיעים ברמייה על אובדן המחאות הנוסעים שלהם כדי לקבל פיצוי ולהישאר עוד קצת". בהמשך מתאר אחד המרואיינים את קמצנותם של הישראלים: "הישראלים מאוד קמצנים-חסכנים, והדבר הוא בדמם. הם מתמקחים על כל דבר, אפילו על כוס תה. החיים הזולים במנאלי לצד ההרגל היהודי החסכני משרתים אותם היטב".

הכתב טוען שהישראלים מתנשאים מעל ההודים ומזלזלים בהם. "לאורך השנים המטיילים הישראלים עשו מעט מאוד כדי להתחבב על המקומיים. שהותם הארוכה, גישתם החסכנית, נטייתם להתבדל והעובדה שהם בזים באופן גלוי למקומיים יצרו מתיחות". עוד נכתב כי "הישראלים מתייחסים למקומיים כישויות נחותות. אלה נמנעים מלהתעמת עמם מאחר והישראלים חזקים מהם ואגרסיביים יותר בשל שירותם הצבאי. גם המשטרה לא מתעמתת איתם אלא אם היא מגיעה בכוחות מתוגברים".

בכתבה נטען שטייל ישראלי אמר לד"ר מעוז: "ההודים פרימיטיביים ומלוכלכים, אך הם משרתים אותנו מצוין, ממש כמו הערבים בשטחים לפני שהם הרימו ראש". בכתבה אומרת ד"ר מעוז כי האיפוק ההודי לא יישמר לאורך זמן. "אף שמטיילים הישראלים גרמו לכלכלה המקומית לפרוח, המקומיים אומרים שהם מעדיפים את כל הזרים האחרים על פניהם".

בשגרירות ישראל בהודו לא קיבלו את הכתבה ברוח טובה. והשגריר דוד דניאלי שיגר מכתב נזעם לעורך העיתון. "ההתייחסות ליהודים במקום ישראלים, כמו גם שרבוב דעות קדומות הלקוחות מהשיח האנטישמי המסורתי בעייתי מאוד", אומרים בשגרירות. "עם זאת, הודו אינה נגועה באנטישמיות. אזכורים מעין אלה מקורם בדרך כלל בבורות".

ד"ר מעוז הבהירה שהכתבה חד צדדית "אמרתי לכתב הרבה דברים חיוביים על ישראלים בהודו, אבל הם התמקדו בדברים השליליים". לדברי מעוז, "יש הרבה מאוד ישראלים שמכבדים את התרבות המקומית ויוצרים קשרים נהדרים עם המקומיים. אי אפשר להכליל בצורה כזאת. בהחלט יש הרבה הודים שאוהבים ישראלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully