וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסה למכור באינטרנט את שיערו של רעמסס

30.11.2006 / 7:37

משטרת צרפת חוקרת איך הגיעו קווצות שיער ופיסות אריג מהמומיה של רעמסס לידי המוכר, שטוען כי קיבל הפריטים כירושה מאביו החוקר

משטרת צרפת עצרה אדם שניסה למכור באינטרנט קווצות שיער מראשו של השליט המצרי הפרעוני [[רעמסס השני]], כך דיווח אתמול גורם משפטי בצרפת.

לפני שנעצר, דרש המוכר סכומים שנעו בין 2,000 יורו (כ- 11 אלף שקלים) ל-2,500 יורו (כ-14 אלף שקלים) עבור כל אחת מדגימות השיער, כמו גם עבור חתיכות אריג קטנטנות מהמומיה של רעמסס. בהערות הרקע באתר האינטרנט, כתב האיש כי השיג את הפריטים הייחודיים הללו מאביו, שעבד במעבדה צרפתית שעסקה בחקר גופתו של רעמסס ושימורה במהלך שנות ה-70.

"וידאנו שאכן מדובר בשערו של רעמסס השני, וכעת אנו חוקרים את החשד לבעלות לא חוקית על הפריטים הללו", אמר מקור משפטי בעיר גרנובל שבדרום צרפת, שלא רצה להיחשף. "החשוד אומר שאביו, שעכשיו מת, שמר את השיער, שבזמנו ניתן לצרפת בחשאיות לצרכי מחקר", הוסיף המקור.

ארכיאולוגים צרפתים הזדעזעו לשמע הידיעה על "מוכר השיער". "אין מדען צרפתי שהיה מעז לקחת שיער מגופתו של רעמסס השני, זוהי גניבה", אומרת כריסטיאן דסרושה-נובלקור, שעבדה באותה מעבדת מחקר בשנות ה-70.

משרד החוץ הצרפתי הודיע היום כי הוא עובד בצמידות לרשויות המצריות על מנת לחקור את המקרה. "אנו בטוחים כי היחס בין צרפת למצריים בתחום הזה, שהצטיינו עד כה בשיתוף פעולה יוצא דופן, לא ייפגעו כתוצאה מהקנונייה הזו", אמר דובר המשרד ז'אן-בפטיסט מתאי.

רעמסס השני, הידוע גם בשם "רעמסס הגדול", נולד לפי ההערכות בשנת 1,304 לפני הספירה, ומלך על [[מצרים]] לאורך למעלה מ-60 שנים, בזמן שושלת הפרעונים ה-19.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully