וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היוצרים הדוקומנטרים נגד לע"מ

רנן פריד

30.11.2006 / 0:38

בשעה שאתם משתמשים בתעודות העיתונאי שלכם כדי להיכנס חינם למוזיאונים, היוצרים הדוקומנטרים מקבלים תעודות זמניות בלבד

היוצרים הדוקומנטרים שהצטרפו השבוע למועצת העיתונות מתכוונים להתחיל במאבק למען קיום זכותם לקבלת תעודות עיתונאי קבועות. אם לא יצליחו להשיג את מבוקשם בעזרתה של מועצה העיתונות, מתכוונים חברי הפורום לעתור לבג"צ. בפורום היוצרים הדוקומנטרים חברים למעלה מ-300 יוצרים, בהם במאים, מפיקים עורכים ותחקירנים.

נפתלי גליקסברג, יו"ר הפורום ונציגם במועצה , אמר לוואלה! ברנז'ה: "הצטרפות פורום היוצרים הדוקומנטרים למועצת העיתונות היא פריצת דרך משמעותית עבורנו בכל הנוגע לשמירה על חופש הביטוי וחופש היצירה. הפורום יילחם, בשיתוף עם המועצה, עבור מתן תעודות עיתונאי לכל יוצר דוקומנטרי בישראל. זוהי זכות בסיסית שנשללה באופן בוטה ומגמתי מהיוצרים הדוקומנטרים בשנים האחרונות".

נשיאת מועצת העיתונות, השופטת (בדימוס) דליה דורנר, בירכה על הצטרפותם של הפורום למועצה ואמרה שהיא רואה ביוצרים הדוקומנטרים עיתונאים לכל דבר וכי היא שמחה שהם מקבלים על עצמם את תקנון האתיקה ואת מרות מועצת העיתונות.

לשכת העיתונות מקשה עלנו

יוצרים דוקומנטרים נתקלים בבעיות רבות בדרך לקבלת תעודת עיתונאי המונפקת על ידי לשכת העיתונות הממשלתית. יוצר דוקומנטרי סיפר לוואלה! ברנז'ה: "לשכת העיתונות מקשה עלינו, מגבילה אותנו ומעניקים לנו תעודות זמניות בלבד. הקריטריונים של הלשכה להנפקת תעודה הם לפעמים בלתי אפשריים. אני כיוצר חייבת להראות שאני בתהליך עבודה על סרט שעוקב אחרי תהליך בהתהוות ורק אז אם בכלל אני יכול לקבל תעודה. בצורה הזאת ללשכה יש שליטה מלאה על תכני הסרטים הדוקומנטרים שנעשים. הלישכה שומרת לעצמה את הזכות לשלול, או לאשר כל יוצר ובכך יש לה בקרה על נושאי הסרטים שנעשים".

נפתלי גליקסברג סיפר: "לשכת העיתונות הממשלתית מקשה עלינו ממניעים שונים חלקם פוליטים וחלקם לא. הלשכה קבעה בשנים האחרונות קריטריונים חדשים שמקשים עלינו מאוד. עצם הפניה לבקשת תעודה כל פעם מחדש מקשה על היצירה ומחייבת דיווח של היוצר על תכני הסרט וכך זוכה הלישכה לבקר את תהליך העשייה הדוקומנטרית. בעבר התנגדנו מספר פעמים ולא זכינו להתייחסות".

"אנחנו מצפים ממועצת העיתונות לדאוג לנו לחופש הביטוי, השופטת דורנר כבר נפגשה עם דניאל סימן מנכ"ל לשכת העיתונות ואמרה לו, שהיא תומכת בהשוואת מעמדם של היוצרים הדוקומנטרים למעמדם של העיתונאים. אנחנו נאבק על נושא בכל המרץ ולא נהסס לפנות לבג"צ."

מועצת העיתונות מתכוונת לשלוח בימים הקרובים מכתב ללשכת העיתונות הממשלתית במטרה לסייע לפורום היוצרים הדוקומנטרים.

דניאל סימן מנכ"ל לשכת העיתונות סרב להתייחס לדברים והפנה אותנו לאתר האינטרנט של לשכת העיתונות ללמוד את הנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully