וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי"ס חרדים בצפון לא יהנו מתקציב השיקום

יעל קישיק

29.11.2006 / 13:36

השרה תמיר אמרה בישיבת ועדת החינוך, כי התקציבים לשיקום הצפון לא יעברו לבתי"ס עצמאיים, משום שהם "דורשים עצמאות"

שרת החינוך יולי תמיר אמרה היום בישיבת ועדת החינוך של הכנסת, כי התקציבים שהועברו לשיקום בתי הספר בצפון, יועברו רק לבתי הספר הממלכתיים אך לא לבתי הספר העצמאיים.

השרה הסבירה, כי הילדים החרדים אינם נכללים בתכנית, משום שמצד אחד הם דורשים עצמאות. אך מצד שני מבקשים להנות מהתקציבים שמעביר המשרד למערכת החינוך הרגילה. לדבריה, היא תשמח לקיים דיונים עם נציגי גורמי החינוך החרדים השונים, כדי לפתור את כל הנושאים הנמצאים במחלוקת. "ברגע שבתי הספר, הכשרת המורים ותגמולם יהיו כמו במערכת החינוך הרגילה, הם יהיו זכאים לקבל את אותן ההטבות".

ח"כ משה גפני (יהדות התורה) מחה על ההחלטה ואמר, כי לא ייתכן שבתי ספר של החינוך המוכר שאינו רשמי ובתי הספר העצמאים לא יקבלו את התקציב שהועבר לצפון.

יו"ר ועדת החינוך ח"כ מיכאל מלכיאור (עבודה-מימד) מתח ביקורת על מדיניות המשרד ואמר, כי "במצב היום, שאין מספיק תקציב והמשרד נאלץ לקצץ בתחומים שונים, עליו לעשות זאת באופן שוויוני. חייבים לבנות כיתות לימוד באופן שווה לכל מגזרי החינוך".

נושא נוסף שעלה בדיון הוא קיצוץ התקציב לקליטת תלמידים מחו"ל ותוכנית ללימוד יהדות ועברית בברית המועצות לשעבר ב-30%. בתשובה לשאלת ח"כ זאב אלקין (קדימה) בנושא ענתה השרה תמיר, כי "קודם כל אנחנו צריכים לתת חינוך מינימלי לילדי ישראל. רק אח"כ לילדים בחו"ל".

דבריה אלו עוררו את זעם הח"כים. ח"כ מלכיאור אמר, כי "החלטת השרה להסיר אחריות כלפי יהודי העולם אינה נכונה, לא יהודית ולא מוסרית. ח"כ זבולון אורלב (איחוד לאומי-מפדל) אמר, כי הצעד הזה סותר את כל היסודות היהודיים והציוניים של מדינת ישראל, כפי שמשתקפים במגילת העצמאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully