וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קסטרו לא ישתתף בחגיגות יום הולדתו ה-80

29.11.2006 / 10:52

מנהיג קובה החולה אינו בריא מספיק להשתתף בפסטיבל יום ההולדת המתוכנן. אזרחי קובה חוששים כי מדובר במסיבת פרידה ולא חגיגה

מנהיג קובה החולה, [[פידל קסטרו]], הודיע כי אינו בריא מספיק להשתתף בטקס הפתיחה של חגיגות יום הולדתו השמונים. קסטרו, שלא הופיע בציבור מאז שאושפז בפתאומיות בסוף חודש יולי, פרסם הודעה בפני קהל של 5,000 מעריצים ותומכים מכל העולם, בה נאמר שהרופאים לא מרשים לו להשתתף בארוע הפתיחה, שיתקיים בתאטרון קארל מרקס בהוואנה.

"רק בתאטרון [[קארל מרקס]] ניתן להושיב את כל האורחים אך לפי הרופאים אינני מוכן עדיין לאתגר שכזה" אמר בהודעתו והוסיף, כי נפרד מהם לשלום בצער רב על כך שאינו יכול להודות ולחבק כל אחד מהמשתתפים אישית".

יום הולדתו של קסטרו חל ב-13 באוגוסט, אך הוא דחה את החגיגות לאור כניסתו לניתוח דחוף בבטן, בשל מחלה שטיבה נשמר בסוד. בשל הניתוח העביר קסטרו את השלטון לאחיו ראול. שאלות לגבי יכולתו של קסטרו להשתתף בחגיגות שלטו בשבוע האחרון, וחלק מהאורחים סיפרו כי ההרגשה היא יותר של פרידה מאשר פסטיבל יום הולדת.

השליט השמאלני, שתפס את השלטון במהפכה בשנת 1959, יוכל להופיע לזמן קצר באירוע הסגירה של החגיגות – מצעד צבאי בכיכר המהפכה בעיר.

עם זאת, לאחר פרסום תמונותיו של קסטרו בכיסא גלגלים מובל על ידי אח, החלו קובנים רבים להאמין כי קסטרו זקן מדי וחולה מדי לחזור לתפקיד. בין אם יחזור קסטרו לשלטון, רוב הפרשנים מסכימים כי הממשל הממשיך המונהג על ידי ראול קסטרו יציב. בארבעת החודשים האחרונים ניהל ראול קסטרו, שר ההגנה הוותיק ביותר בעולם, את המדינה ללא תקלות עם מעט נאומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully