וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההסתדרות דוחה הצעות לפתרון המשבר"

29.11.2006 / 17:03

כך טוען השר הירשזון. בביה"ד הארצי לעבודה נפתח הדיון בעתירות נגד השביתה, שעלותה ע"פ האוצר כ-350 מיליון שקל ביום

בית הדין הארצי לעבודה דן אחר הצהריים בעתירה שהגישו הבוקר התאחדות התעשיינים ואיגוד לשכות המסחר, בבקשה להוצאת צו הפסקה מיידית לשביתה במגזר הציבורי. נשיא בית הדין, השופט סטיב אדלר, מוסמך להורות על הפסקה מידית של שיבושי העבודה במשק וחזרה מלאה לעבודה.

קודם לכן ניסו ההסתדרות והתעשיינים להגיע לפשרה. שני הצדדים מחו על כך שהמדינה לא שלחה נציג בכיר מטעמה לנסות ליישב את המשבר. נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש אמר, שאין מחלוקת כי הסיבה לשביתה מוצדקת אך ציין כי "אי אפשר להשבית את כל המדינה".

יו"ר ההסתדרות עופר עיני אמר, כי הממשלה היתה צריכה לכנס דיון חירום וכעת הוא מקווה שבית הדין יתיר לעובדים להמשיך בשביתה משום שרק כך יימצא הסדר להלנת השכר של עובדי הרשויות.

מוקדם יותר אמר שר האוצר אברהם הירשזון, כי ההסתדרות דחתה הצעה לפתרון המשבר שהציע. הירשזון קורא ליו"ר ההסתדרות עופר עיני לבטל את השביתה. "חבל שכל אזרחי מדינת ישראל יסבלו מהעניין הזה. יש מתווה, אפשר לסיים את השביתה. לי יש רצון לסיים את העניין. בוא נשב סביב שולחן המשא ומתן".

בכיר במשרד האוצר העריך, כי השביתה במשק תסתיים עוד היום, בעקבות התערבות בית הדין הארצי לעבודה. לדבריו, הממשלה לא יכולה להתחייב לתשלום מיידי של משכורות העובדים בשלטון המקומי, תשלום המעוכב מזה חודשים רבים. הוא הוסיף, כי מאז השביתה הכללית הקודמת לפני כשנתיים צומצמה הלנת השכר ב-70%.

בהסתדרות הביעו הבוקר שביעות רצון מהתנהלות השביתה עד כה. יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי אמר בראיון בגלי צה"ל, כי בחלק מהמקומות השביתה עובדת מצוין וישנם מקומות שבהם המועצות המקומיות וברשויות המקומיות מנסות להפעיל לחצים, בעיקר במועצות המקומיות. "הצלחנו למנוע את זה והכל חוזר למצב של שביתה מלאה, עד שיו"ר ההסתדרות יקבל התחייבות שיש לנו כסף ושיש סנקציות כנגד ראשי ערים שלא ישלמו משכורת.

התאחדות המלונות באילת קראה להפסיק את השביתה בנמלים. זאת בשל העובדה, כי בסוף השבוע אמורים להגיע לעיר מאות סיטונאי תיירות וגורמי תעופה מכל העולם לכינוס בינלאומי לעידוד התיירות באילת. שר התיירות יצחק (בוז'י) הרצוג קרא אף הוא לאוצר ולהסתדרות לעשות מאמץ עליון להביא במהירות לסיום השביתה כדי למנוע נזק כבד לענף התיירות.

יחימוביץ': צריך לפרגן לשביתה הזו

יו"ר ההסתדרות עופר עיני העריך הבוקר כי הממשלה תאלץ לשלם את משכורות עובדי המדינה. "שביתה בהיקף כזה לטעמי הממשלה לא תוכל להחזיק אותה". עיני קרא לראש הממשלה לכנס את שרי הממשלה ולקבל החלטה ברמת הממשלה - החלטה לאומית. לדבריו, "אין דבר יותר חוקי, מוסרי וצודק שעובד צריך לקבל את שכרו. אם החוק לא מאפשר לעובד לקבל את שכרו צריך לתקן אותו, ולא ההפך".

ההסתדרות משביתה את המשק במחאה על הלנת שכר העובדים ברשויות המקומיות ובמועצות הדתיות ועל אי הפרשת כספים לקרנות הפנסיה של העובדים. משש בבוקר הושבתו מרבית מוסדות המדינה.

כתבת וואלה חדשות! בכנסת יעל קישיק מוסרת:

ניסן סלומיאנסקי (איחוד לאומי- מפד"ל) אמר בתגובה לשביתה, כי טענות העובדים מוצדקות ועל ראש הממשלה ושר האוצר לשבת עימם עד שיגיעו להסכם. ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) הביעה תמיכה בשביתה במשק, ואמרה כי "אנשים צריכים להגיד - אנחנו מפרגנים לשביתה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully